Dlaczego warto pozyskiwać opinie w Google?

Antoni Kwapisz
08.07.2020

Na pewno słyszałeś ten utarty już frazes, że jeśli jakiejś firmy nie ma w Internecie, to dla większości konsumentów ona po prostu nie istnieje. Faktem jest, że stało się to już zasadą. Chcąc pozyskiwać klientów musisz stawiać na marketing cyfrowy, bo pozwala on najszybciej i najtaniej dotrzeć do potencjalnych odbiorców produktów oraz usług. Podstawą jest przy tym pozyskiwanie opinii w Google, bo to one w dużej mierze decydują o tym, jak Twoja marka będzie postrzegana przez konsumentów. Jeśli do tej pory zaniedbywałeś tę kwestię, to jak najszybciej nadrób zaległości. Sprawdź też, dlaczego warto pozyskiwać opinie w Google.

Uwiarygodnienie firmy

Konsumenci, którzy wychowali się na Internecie (a to coraz ważniejsza grupa dla marek) z zasady mają bardzo ograniczone zaufanie do biznesu. Doskonale wiedzą, że dziś firmę można założyć w ciągu jednego dnia, do tego wystarczy strona internetowa czy wizytówka w Google Moja Firma i już da się ruszyć z działalnością. Dlatego konsumenci są bardzo ostrożni w wybieraniu marek i ich produktów czy usług.

Potwierdzenie wysokiej jakości

Pozytywne opinie o firmie znalezione w Google są bardzo mocnym argumentem przemawiającym za tym, aby skorzystać z jej oferty. Dawniej sugerowaliśmy się poleceniami znajomych, rodziny, firmy pozyskiwały klientów pocztą pantoflową. Obecnie tę funkcję przejął Internet. Jeśli Jan Kowalski przeczyta kilka przychylnych komentarzy, które w merytoryczny sposób podkreślają profesjonalizm przedsiębiorstwa, to z dużym prawdopodobieństwem sam także stanie się jego klientem.

Większe zaufanie do marki

Działa tutaj prosty mechanizm: jeśli coś jest nam nieznane, anonimowe i nie możemy w żaden sposób tego zweryfikować, to podświadomie czujemy nieufność. Jest to bardzo niekorzystne zjawisko dla przedsiębiorców, którzy nie zadbali o rozpoznawalność, nie zbudowali znanych w swojej branży marek, a także nie postarali się o pozyskanie choćby kilku czy kilkunastu opinii w Google.

Firmy, które takie opinie mają – choćby część z nich była nieprzychylna – budzą większe zaufanie i zawsze będą chętniej wybierane przez klientów w porównaniu z tymi, o których w zasadzie niczego nie można się dowiedzieć.

Większość konsumentów sugeruje się opiniami w Google

Grubo ponad 70% kupujących Polaków deklaruje, że przed wydaniem choćby złotówki sprawdza opinie o firmie w Internecie. To wystarczający argument, aby skończyć z anonimowością i zacząć pozyskiwać komentarze na temat swojego biznesu w Google.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie