Kampania PPC to gwarancja sukcesu? Bzdura! Sprawdź, co może pójść nie tak

Maciej Piwowski
28.04.2018

Kampanie PPC, chociażby AdWords, cieszą się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców. Kusi to, że płaci się jedynie za efekty, a stawki „wejścia” są bardzo niskie. Nie można jednak kategorycznie stwierdzić, że ten format reklamy jest dla każdego i zawsze gwarantuje sukces, bo to daleko idące nadużycie. Co może pójść nie tak w kampanii PPC i tym samym narazić firmę na straty? Warto przeczytać.

Puste wejścia

Źle zaprojektowana kampania PPC z pewnością nie przyniesie firmie żadnych korzyści. Posłużymy się prostym przykładem. Masz sklep internetowy z butami wizytowymi. Tworzysz kampanię, która jest zbudowana wokół frazy „sklep online z butami”. Reklama trafia do osób, które szukają zarówno butów wizytowych, jak i sportowych czy turystycznych. Efekt? Na stronę sklepu będą wchodzić klienci, którzy i tak niczego w nim nie kupią. Za ich kliknięcia trzeba będzie natomiast zapłacić.

Pamiętaj!

Wejścia z sieci reklamowej, które kończą się szybkim opuszczeniem strony, generują wysoki współczynnik odrzuceń, co negatywnie wpływa na pozycjonowanie witryny.

Dobra reklama, ale fatalny landing page

Kampanię PPC przeprowadza się najczęściej po to, by kierować ruch reklamowy na stronę sprzedażową – rzadziej wizerunkową. Klient ma po prostu wejść na witrynę, na której od razu może coś kupić czy zamówić, ewentualnie skontaktować się z firmą. Częstym błędem jest natomiast kierowanie ruchu na strony, które od razu zmuszają do ich opuszczenia. Są źle zaprojektowane, koszmarne graficznie, pełne błędów. To oczywiste, że taka reklama nie ma najmniejszego sensu.

Brak reakcji na zmieniające się trendy

Jeśli sądzisz, że raz zaprogramowana kampania jest „samograjem”, to jesteś w dużym błędzie. Zarządzanie kampanią to absolutna podstawa i trzeba to robić nie przy okazji, ale praktycznie cały czas. Trendy w Twojej branży mogą się zmieniać z tygodnia na tydzień. Gdy będziesz bez przerwy adresować ten sam przekaz reklamowy do klientów mających już inne preferencje, to nic na tym nie zyskasz.

Problemy wizerunkowe

Kusi, aby stworzyć reklamę, która nieco nagina rzeczywistość, prawda? W ten sposób działa wiele firm, którym zależy wyłącznie na pozyskiwaniu ruchu. To zła metoda, ponieważ oszukując użytkowników (np. tworząc tekst reklamy „Wszystko za 5 złotych”, po czym na stronie okazuje się, że wszystko jest po 50 złotych) ryzykujesz utratę pozytywnego wizerunku. Odzyskanie zaufania klientów może być bardzo trudne.

Wszystkie te zagrożenia występują oczywiście w momencie, gdy za zarządzanie kampanią PPC biorą się osoby niemające o tym najmniejszego pojęcia, często sami przedsiębiorcy. Dlatego jeśli chcesz reklamować swoją firmę np. w AdWords, to zacznij od znalezienia profesjonalnej agencji. Ta inwestycja może się tylko opłacić.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie