„Basic with Ads” to wprowadzony przez Netflixa jesienią 2022 roku tańszy pakiet z reklamami, który jest dostępny m.in. dla widzów w USA (wciąż nie w Polsce). Choć pomysł budził kontrowersje, to okazał się strzałem w dziesiątkę.
Nawet co trzeci użytkownik wybiera opcję z reklamami
Z danych Netflixa wynika, że około 1 na 3 nowych subskrybentów w krajach, w których jest dostępny pakiet „Basic with Ads”, wybiera właśnie tę propozycję, chcąc płacić mniej i godząc się na wyświetlanie reklam przed i po wybranej treści wideo.
Aktualnie ten pakiet jest dostępny dla użytkowników w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. W Stanach Zjednoczonych jest tańszy aż o 13 dolarów od najdroższego Premium i o 3 dolary od najtańszego Basic.
Netflix podaje, że we wszystkich wymienionych krajach z pakietu „Basic with Ads” korzysta około 23 milionów użytkowników. Sukces tego rozwiązania ośmielił giganta rynku streamingu wideo do rozszerzenia swojej oferty reklamowej – jeszcze w tym roku reklamodawcy w USA mają mieć możliwość dodania kodu QR wyświetlanego na ekranie w trakcie odtwarzania filmu czy serialu, co pozwoli użytkownikom szybko przejść na stronę reklamodawcy.