Facebook pozostaje popularną platformą do komunikowania się polityków z wyborcami (choć wyraźnie następuje odwrót w kierunku TikToka). W pierwszym kwartale 2023 roku na Facebooku reklamowała się większość polskiej klasy politycznej, przy czym liderem pod względem skali inwestycji okazał się premier Mateusz Morawiecki.
Ile premier wydaje na reklamy na Facebooku?
Trzeba wyraźnie podkreślić, że mówimy tutaj o profilu samego premiera, finansowanym z jego kieszeni – osobnym podmiotem jest profil Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, który dysponuje własnym budżetem reklamowym.
Morawiecki w ciągu trzech miesięcy 2023 roku przeznaczył na reklamy na Facebooku blisko 78 tysięcy złotych, publikując w tym czasie 244 posty sponsorowane. Wyraźnie mniej zainwestowała Kancelaria Premiera, która w pierwszym kwartale wydała na reklamy na Facebooku około 9 tysięcy złotych. Dla porównania: lider opozycji Donald Tusk zainwestował na największej platformie społecznościowej tylko około 3 tysięcy złotych.
Co ciekawe, uznawani za najaktywniejszych w mediach społecznościowych politycy Konfederacji, Sławomir Mentzen i Krzysztof Bosak, nie zainwestowali na Facebooku ani złotówki, wyraźnie skupiając się na popularnym wśród młodszych wyborców TikToku.