Google konsekwentnie usuwa fałszywe reklamy. W 2024 roku było ich ponad 5 miliardów!

Jerzy Biernacki
07.05.2025

W branży marketingowej wciąż dyskutujemy o nowych metodach zwiększania skuteczności przekazu reklamowego. Tymczasem coraz poważniejszym zagrożeniem dla odbiorców takich treści są fałszywe komunikaty. To już prawdziwa plaga, o czym najlepiej świadczą dane Google. Gigant rynku wyszukiwarek tylko w całym 2024 roku wychwycił i usunął aż ponad 5 miliardów reklam, które naruszały zasady platformy, wprowadzając użytkowników w błąd.

Fałszywe reklamy to globalny problem, również dla branży marketingowej

Im więcej fałszywych reklam w sieci, tym mniejsze zaufanie do komunikacji marketingowej, co bezpośrednio odbija się na reklamodawcach i agencjach. Google ostro walczy z tym problemem, ale ten przybiera na sile.

Najczęstszymi naruszeniami były oszustwa, nadużycia związane ze znakami towarowymi oraz błędne stosowanie zasad dotyczących personalizacji. Aż 415 milionów reklam zostało usuniętych w związku z podejrzeniami o scam.

Efekt? W 2024 roku Google zawiesiło ponad 39,2 miliona kont, z czego 5 milionów należało do podmiotów wykorzystujących platformę w celach stricte przestępczych.

Nowe zasady dla ograniczenia fałszywych reklam

Google w 2024 roku wprowadził ponad 30 aktualizacji zasad reklamowych. Gigant zwraca przy tym uwagę, że coraz poważniejszym problemem są fałszywe reklamy wykorzystujące sztuczną inteligencję i wizerunki znanych osób. Aby skuteczniej walczyć z tym zjawiskiem, firma powołała zespół ponad 100 ekspertów, który opracował nowe rozwiązania technologiczne. Efektem było zablokowanie ponad 700 tysięcy kont i 90-procentowy spadek tego typu nadużyć rok do roku.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie