Lekarze będą mogli reklamować się w mediach społecznościowych

Andrzej Winnicki
18.09.2024

Od 1 stycznia 2025 roku wejdzie w życie nowy Kodeks Etyki Lekarskiej (KEL), który wprowadza istotne zmiany dotyczące zasad informowania o działalności przez lekarzy. Nowe przepisy pozwolą lekarzom na reklamowanie się w mediach społecznościowych, o ile będzie to zgodne z zasadami etyki zawodowej.

Długo oczekiwana zmiana

W dobie Internetu lekarze prowadzący prywatną praktykę medyczną, słusznie oczekują możliwości zabiegania o pacjentów poprzez działania promocyjne w sieci. Od nowego roku będą mieć taką możliwość. Obecnie obowiązujące przepisy zakazują jakiejkolwiek formy reklamowania się przez lekarzy.

Nowy Kodeks Etyki Lekarskiej wprowadza jednak pewne ograniczenia w zakresie informowania o działalności lekarskiej. Lekarze nie będą mogli szkalować czy umniejszać kwalifikacji swoich kolegów po fachu oraz stosować reklamy porównawczej, czyli np. twierdzić, że ich gabinet jest lepszy niż ten konkurencyjny.

Inne wyłączenia to:

  • Zakaz uczestniczenia w badaniach naukowych, których wyłącznym celem jest promocja produktów.
  • Zakaz przyjmowania wynagrodzenia od producentów leków i wyrobów medycznych, np. w zamian za współpracę reklamową.

Zliberalizowanie przepisów względem promocji prywatnej praktyki lekarskiej jest naturalnym krokiem – lekarze i tak wykorzystywali różne narzędzia marketingu, chociażby prowadząc blogi czy udzielając wypowiedzi eksperckich.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie