Od 1 stycznia 2025 roku wejdzie w życie nowy Kodeks Etyki Lekarskiej (KEL), który wprowadza istotne zmiany dotyczące zasad informowania o działalności przez lekarzy. Nowe przepisy pozwolą lekarzom na reklamowanie się w mediach społecznościowych, o ile będzie to zgodne z zasadami etyki zawodowej.
Długo oczekiwana zmiana
W dobie Internetu lekarze prowadzący prywatną praktykę medyczną, słusznie oczekują możliwości zabiegania o pacjentów poprzez działania promocyjne w sieci. Od nowego roku będą mieć taką możliwość. Obecnie obowiązujące przepisy zakazują jakiejkolwiek formy reklamowania się przez lekarzy.
Nowy Kodeks Etyki Lekarskiej wprowadza jednak pewne ograniczenia w zakresie informowania o działalności lekarskiej. Lekarze nie będą mogli szkalować czy umniejszać kwalifikacji swoich kolegów po fachu oraz stosować reklamy porównawczej, czyli np. twierdzić, że ich gabinet jest lepszy niż ten konkurencyjny.
Inne wyłączenia to:
Zliberalizowanie przepisów względem promocji prywatnej praktyki lekarskiej jest naturalnym krokiem – lekarze i tak wykorzystywali różne narzędzia marketingu, chociażby prowadząc blogi czy udzielając wypowiedzi eksperckich.