Poznaliśmy najsilniejsze marki w Polsce

Mateusz Nowak
16.01.2023

Zbudowanie silnej, powszechnie rozpoznawalnej, a co najważniejsze lubianej marki, to długotrwały proces. Świadczą o tym przykłady najsilniejszych marek w Polsce, które znalazły się na czołowych pozycjach rankingu BrandIndex Inquiry. Są to marki obecne na rynku od wielu lat, prowadzące konsekwentną strategię brandingową i dziś zbierające tego owoce. Po szczegóły zapraszamy do naszego artykułu.

Znane, lubiane, o niepodważalnej pozycji

O sile marki świadczy jej powszechna rozpoznawalność i budzenie pozytywnych skojarzeń u przypadkowo zapytanych osób. Twórcy rankingu BrandIndex Inquiry wzięli pod uwagę również takie kryteria, jak: ogólna opinia, jakość, wartość, satysfakcja, rekomendacja i reputacja.

Po raz pierwszy ranking uwzględnił polskie lub funkcjonujące na polskim rynku marki. Zwycięzcą okazało się Allegro, które wyprzedziło E. Wedel i Lidla. Poza podium znalazły się Rossmann, Winiary, Pudliszki, Biedronka, Lubella, Milka oraz Łaciate.

W globalnym indeksie najsilniejszych marek świata ponownie zwyciężył Samsung, który wyprzedził Google i Youtube. Na dalszych pozycjach znajdziemy m.in. Netflixa, Shopee czy WhatsApp.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.