UOKiK bierze się za fałszywe recenzje i opinie w sieci

Remigiusz Szulc
15.12.2023

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wypowiada wojnę szkodliwej praktyce kupowania fałszywych opinii i recenzji, które następnie są publikowane w sieci. Urząd na cel wziął jedną z agencji świadczących tego typu usługi, natomiast wiadomo, że jest to tylko wierzchołek góry lodowej.

Działanie na szkodę konsumentów

Fałszywe opinie i recenzje od dawna stanowią jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego. Problem w tym, że z jednej strony jest to działanie niemoralne, a z drugiej nielegalne, o czym świadczy interwencja UOKiK.

Zmyślone, pisane pod dyktando marek recenzje wprowadzają konsumentów w błąd i skłaniają ich do podejmowania decyzji zakupowych opartych o fałszywe przesłanki. Dlatego UOKiK zapowiada zdecydowaną walkę z tym zjawiskiem.

Jedna z agencji, która miała trudnić się tym procederem, publikowała pisane na zlecenie recenzje m.in. pod wizytówkami w Google Maps, na portalach znanylekarz.pl, wakacje.pl czy opineo.pl i ceneo.pl. Jeśli UOKiK dowiedzie swoich zarzutów, to agencji będzie grozić kara w wysokości nawet 10 proc. rocznego obrotu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie