Jak prognozuje grupa reklamowa Dentsu, w 2024 roku znacząco wzrosną globalne wydatki na reklamę. Niebagatelne wzrosty są przewidywane również w Polsce, zwłaszcza na poziomie inwestycji w reklamę cyfrową.
Prognoza Dentsu wskazuje, że w 2024 roku globalne wydatki na reklamę wzrosną o 4,6 proc. do poziomu nieco ponad 752 miliardów dolarów. To istotny wzrost w porównaniu z rokiem 2023, kiedy firmy zainwestowały w reklamę o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
W Polsce spodziewane jest nieco niższe tempo wzrostu wydatków reklamowych. Rynek ma urosnąć o 3,2 proc i osiągnąć wartość niecałych 11 miliardów złotych. Warto natomiast zauważyć, że eksperci prognozują o wiele szybszy wzrost inwestycji w reklamę cyfrową - o 6,9 proc. w zestawieniu z 2023 rokiem. Ten segment ma osiągnąć 46 procentowy udział w całym torcie reklamowym, o czym zadecyduje m.in. większe wykorzystanie narzędzi AI w tworzeniu kampanii.