Marketing kinowy skutecznym sposobem na budowanie świadomości marki

Jerzy Biernacki
17.12.2019

Budowanie świadomości marki, czyli branding, to jeden z głównych celów działań marketingowych. Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, wykorzystuje się różne techniki i środki komunikacji. Choć w ostatnich latach dominuje w tym aspekcie internet, jednym ze skutecznych narzędzi, by zadbać o wizerunek firmy, może być wykorzystanie reklamy kinowej.

Branding

Branding to wszelkie działania, które mają za zadanie kreować i utrzymać pozytywny wizerunek marki w umysłach konsumentów. Chodzi o to, by wszelkie skojarzenia, które rodzą się z daną marką w u klientów były pozytywne. Aby działania brandingowe były skuteczne, muszą być spójne. To dlatego tak wielką uwagę przywiązuje się do elementów, tj. nazwa marki, identyfikacja wizualna, kolorystyka, treści komunikowane społecznie. Co najważniejsze, w planowaniu kampanii marketingowej trzeba uwzględnić grupę docelową. Powinna być ona konkretna i jak najlepiej opisana, by można było zaplanować skuteczną działania promocyjne. Co jest ich celem? Oczywiście – zysk. Marka ciesząca się dobrą reputacją i na stałe goszcząca w świadomości klientów może liczyć na większą sprzedaż swoich produktów. Nie bez znaczenia pozostają też rekomendacje. Konsumenci identyfikujący się z konkretnym znakiem będą chętnie polecać produkty określonej marki wśród swoich znajomych, a taka „reklama” jest niezwykle skuteczna.

Działania brandingowe w kinie? 

Jednym ze sposobów budowania świadomości marki może być wykorzystanie marketingu kinowego. Czy takie narzędzie jest skuteczne? 

Reklama kinowa uchodzi za jedną z najefektywniejszych. Jak zgodnie przekonują psychologowie, jednym z warunków dotarcia do podświadomości klienta z przekazem jest wykorzystanie jego sfery emocjonalnej. Przewagą reklamy w kinie jest więc to, że wykorzystuje ona pozytywne nastawienie wszystkich obecnych na seansie (http://www.multikinomedia.pl/dlaczego-kino/). Wizytom w kinie towarzyszy przecież pewien rodzaj ekscytacji, często radość ze spotkania z przyjaciółmi itd. Obejrzane w pasmie przed seansem spoty reklamowe mają więc szansę na dłużej zapaść w pamięci odbiorców. Tym bardziej, jeśli zostaną one zaprezentowane w kinowej jakości i przy wyłączonych światłach, co skupi uwagę gości kina na przekazie spotu. 

Ale to nie wszystko. Oprócz emisji spotu przed seansem, broker reklamy kinowej może zaproponować nam szereg działań off-screen. Dzięki temu możemy wzmocnić przekaz naszej kampanii. Odpowiednio przemyślane kroki mogą sprawić, że każdy widz zobaczy logo naszej marki wielokrotnie. Wystarczy skorzystać z możliwości ustawienia standów, roll-upów albo przyklejenia naklejek reklamowych na podłodze lub ścianach. Możemy również zdecydować się na wydrukowanie naszego logotypu na biletach. Wszelkie te techniki marketingowe mogą sprawić, że nasza marka zagości w świadomości klientów na dłużej. 

Aby działania były skuteczne, pamiętaj o tym, że muszą być skierowane do konkretnej grupy odbiorców. Planuj je tak, by Twój przekaz miał szansę dotrzeć do tych, na których najbardziej Ci zależy. Sprzedajesz produkty dla dzieci? Wybierz seanse przedpołudniowe. Sprzedajesz samochody? Wyemituj swój spot reklamowy przed trzymającym w napięciu thrillerem. Jak każde działanie brandingowe, reklama w kinie wymaga odpowiedniej analizy i dobrania odpowiednich sposobów na dotarcie do klientów z firmowym przekazem. 

Artykuł partnera serwisu

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie