Strona one-page – czym się charakteryzuje?

Mateusz Nowak
27.11.2023

Strony typu one-page cieszą się sporą popularnością. Choć nie są tak rozbudowane jak klasyczne witryny wielostronicowe, to prezentują się nowocześnie i bardzo dobrze wpisują się w postulat projektowania stron przyjaznych użytkownikom. Czym jeszcze charakteryzuje się strona typu one-page? Sprawdź to w naszym poradniku.

Wszystko na jednym ekranie

Specyfiką stron typu one-page, zresztą zgodnie z nazwą, jest to, że wszystkie informacje znajdują się na jednym ekranie – wystarczy tylko przewijać stronę myszką czy kursorem. Nie musimy przechodzić do osobnych zakładek, dzięki czemu przeglądanie zawartości strony jest szybsze i wygodniejsze.

Przejrzystość

Strony typu one-page są lubiane przez użytkowników za przejrzystość. Bardzo łatwo można na nich odnaleźć wszystkie informacje, ale tylko pod jednym warunkiem – że nie ma ich zbyt wiele. To nie jest dobry wybór dla firm z obszerną ofertą, które chcą szczegółowo opisać każdą usługę czy pojedyncze produkty.

Minimalizm

Wchodząc na stronę typu one-page od razu rzuci nam się w oczy to, że witryna jest zaprojektowana w minimalistyczny sposób. Konieczne jest rezygnowanie z elementów, które mogłyby rozpraszać uwagę użytkownika, a przy tym wpłynąć na nadmierne rozwleczenie ekranu.

Wysoki potencjał sprzedażowy

Nieprzypadkowo strony typu one-page dominują w segmencie witryn sprzedażowych, czyli landing-page. Struktura strony sprzyja prowadzeniu użytkownika za rękę, od zapoznania się z marką, przez szczegóły oferty, aż do podjęcia decyzji zakupowej.

To tania strona internetowa

Nie ma co ukrywać, że wysokie zainteresowanie stronami typu one-page jest ściśle związane z ich stosunkowo niską ceną. Jeśli możesz przeznaczyć np. do 500 złotych, to wybór ogranicza się właściwie tylko do witryn jednostronicowych opartych o gotowy szablon.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie