Reklama w wyszukiwarce Google to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy, zwiększenia rozpoznawalności marki oraz podkręcenia sprzedaży. Google oferuje tutaj nie tylko reklamy tekstowe, ale także graficzne, nazywane formatami display. Obecnie obserwujemy bardzo duże zapotrzebowanie na takie reklamy, co niestety wiąże się też ze spadkiem ich jakości. Wiele firm promuje się przy użyciu reklam display, które są źle zaprojektowane, a tym samym mało efektywne. Do tego dochodzi cała masa reklam graficznych, które nie spełniają podstawowych wytycznych Google, a więc albo w ogóle nie zostaną wyemitowane, albo szybko zostaną usunięte. Jakich błędów trzeba się wystrzegać? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Chodzi o to, że Google nie akceptuje reklam display, które wymagają przekręcenia ekranu, by móc dokładnie zapoznać się z ich treścią. Jest to oczywiście spowodowane mocnym naciskiem Google na rozwój wyszukiwarki mobilnej. Reklama graficzna do kampanii Google Ads musi więc wykorzystywać układ wertykalny.
Niedopuszczalne są reklamy, które po wyświetleniu prezentują bardzo niską jakość obrazu, np. są na nich widoczne piksele czy nieostre fragmenty. To częsty błąd, który popełniają domorośli graficy korzystający z elementów graficznych „pożyczonych” z obrazów Google i zapisanych w byle jakim formacie.
Jeśli na banerze reklamowym ma się znaleźć jakiś element tekstowy, na przykład przycisk Call to Action z sugestywnym hasłem, to trzeba zadbać, aby ta treść była w pełni czytelna. Nie można zatem stosować chociażby artystycznych fontów czy dziwacznych kolorów czcionki, bo to raz, że zniechęca użytkownika do kliknięcia w reklamę, a dwa – drażni Google.
Google otwarcie zakazuje umieszczania na reklamach display jakichkolwiek elementów, które rozpraszają uwagę użytkownika. Przykładem może być efekt stroboskopowy czy drżący ekran. Może i fajnie to wygląda, ale jest niezgodne z wytycznymi giganta, a to niestety on tutaj wciela się w rolę pana i władcy.
Projektując reklamę graficzną na potrzeby kampanii Google Ads trzeba bardzo pilnować, aby nie przesadzić z jej formatem. Google jest uczulone na reklamy display, które po wyświetleniu zasłaniają znaczną część ekranu – a już szczególnie w wyszukiwarce mobilnej.
Ponadto reklamy graficzne w Google Ads nie mogą zawierać treści nieodpowiednich dla dzieci oraz wprowadzać użytkowników w błąd.