Reklama Google Ads - jak płacić mniej, nie zmniejszając budżetu

Remigiusz Szulc
06.05.2019

Czy reklama w Google Ads jest droga? I tak, i nie. Dobrze zoptymalizowana kampania nawet przy niewielkim koszcie może przynieść duże zyski. Z drugiej strony, podjęcie kliku złych decyzji może spowodować druzgocące straty. Jak mądrze gospodarować budżetem reklamowym? Poznaj narzędzia i sposoby na to, jak oszczędzić, a przy tym zwiększyć zyski z reklam.

Zacznij od kuponów promocyjnych

Warto skorzystać z kodów rabatowych, które od czasu do czasu podrzuca swoim użytkownikom sam Google. Ich działanie polega na przyznaniu dodatkowej kwoty na reklamę. „Wydaj 75 PLN, otrzymaj 150 PLN” czy „Zamień 100 PLN w 350 PLN” to tylko przykłady kilku z nich. Kupony najczęściej trafiają do nowych użytkowników, a sposób ich wykorzystania jest ściśle określony.

Jak działają kupony od Google? Weźmy pod lupę aktualne kupony na 2019 rok „350 za 100 zł” przeznaczone dla nowych kont reklamowych. Po wpisaniu kodu promocyjnego reklamodawca ma 31 dni na zasilenie kampanii i wydanie 100 zł. Realizacja tego warunku jest konieczna do otrzymania kwoty promocyjnej - w tym przypadku dodatkowych 250 zł, które można przeznaczyć na kolejne akcje reklamowe.

Skorzystaj z programów partnerskich

Wielu użytkowników decyduje się na integrację konta Google Ads ze sprawdzonym serwisem do optymalizacji kampanii reklamowych. Osoby odpowiedzialne za zarządzanie reklamami nie tylko dostają w tym wypadku możliwość skorzystania z pomocy dedykowanego konsultanta, ale przede wszystkim otrzymują dostęp do narzędzi do automatyzacji i usprawniania reklam.

Ciekawą ofertę wysuwa tutaj PromoNavi (https://promonavi.pl/), platforma z oficjalnym statusem Google Premier Partner. 

Klucz do sukcesu: optymalizacja kampanii reklamowych

Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na opłacalność kampanii jest jej początkowy projekt, konfiguracja oraz optymalizacja w kolejnej fazie pracy nad reklamą. Odpowiednia strategia, ciągłe testowanie i wyciąganie wniosków pomoże ci stworzyć rentowną kampanię i zwiększyć zyski z reklam.

Na co zwrócić uwagę, projektując zestaw reklam? Pamiętaj, że "coś dla każdego, jest do niczego". Kampania reklamowa powinna być uszyta na miarę grupy docelowej i trafiać do ludzi, którzy są potencjalnie zainteresowani twoim biznesem. Oprócz wyboru odpowiednich słów kluczowych, istotne jest również stworzenie listy słów wykluczających czyli takich, na które twoje reklamy nie powinny się wyświetlać. W tym zadaniu pomoże ci darmowe narzędzie Google Ads, Planer słów kluczowych. Dokładnie przeanalizuj i wybierz czas, lokalizację oraz miejsca docelowe reklam. Zastanów się - po co wyświetlać kreację na urządzeniach mobilnych, jeśli twój produkt można zamówić tylko z komputera?

Zaprzyjaźnij się z Google Analytics

Dane, które udostępnia Google Ads i odpowiednio skonfigurowany Google Analytics są nieocenione w procesie optymalizacji kampanii. Monitorując różne aspekty działań, wysuniesz wartościowe wnioski konieczne do modyfikacji reklam. Przykładowo, dzięki raportowi wyszukiwanych haseł z łatwością zidentyfikujesz i wykluczysz niewłaściwe frazy. Z drugiej strony, najlepiej konwertujące słowa mogą być pomocne w poszerzeniu puli słów kluczowych i rozbudowie całej kampanii.

Oszczędności w prowadzeniu kampanii Google Ads można szukać właściwie na każdym kroku - w fazie projektowania, optymalizacji, a nawet ustalania odpowiednich stawek. Narzędzia dostępne na rynku usprawnią cały proces, a dobrze wykorzystane - przyczynią się do podniesienia jakości tworzonych reklam i zwiększenia konwersji. A o to w tym wszystkim chodzi, prawda?

Artykuł partnera serwisu

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie