W prowadzeniu kampanii AdWords najważniejsze jest to, aby przyniosła ona efekt – marketingowy lub sprzedażowy. Nie da się tego osiągnąć samymi słowami kluczowymi. Niezbędne jest nadanie reklamie wysokiej jakości, a więc jej napisanie według najlepszych standardów copywritingu. To bardzo trudna sztuka, nawet dla zawodowców. Sprawdź, o czym trzeba pamiętać tworząc tekst reklamy AdWords.
Na początek musisz zauważyć, że masz do dyspozycji bardzo mało miejsca. Mniej niż na Twitterze czy w SMS-ie. AdWords udostępnia zaledwie 95 znaków. To niewiele, aby skutecznie zachęcić klientów do kliknięcia w reklamę.
Dlatego musisz skupić się wyłącznie na korzyściach i maksymalnie uprościć przekaz. Najważniejszy jest tytuł reklamy. Niech to będzie coś oryginalnego. Złóż klientowi jakąś obietnicę, aby zainteresować go kliknięciem w link.
Rada
Tekst reklamy musi być zachęcający dla klientów, ale zniechęcający dla osób, które i tak nic od Ciebie nie kupią. Dlatego, poza atrakcyjną formą, tekst powinien także precyzyjnie określać to, jaki produkt się za nim kryje.
Obecnie nie ma już praktycznie żadnych szans na znalezienie poszukiwanego słowa kluczowego, które nie byłoby już eksploatowane przez inne firmy korzystające z AdWords. To mocno utrudniania wyróżnienie swojej reklamy z tłumu. Nie ma innego sposobu niż napisanie interesującego tekstu.
Czyli jakiego? Takiego, którego nie ma konkurencja. Zamiast po raz kolejny pisać: „Tanie usługi złotnicze” możesz przecież zastosować nagłówek w stylu: „Biżuteria gwiazd dla Ciebie”. Brzmi znacznie lepiej i przykuwa uwagę. CPC takiej reklamy natychmiast wzrośnie.
Rada
W reklamach AdWords świetnie sprawdzają się cyfry i liczby oraz cenniki. Możesz więc podać wstępną cenę produktu w trzecim rzędzie reklamy. Możesz podać metraż sprzedawanych mieszkań. Możesz napisać, ile procent zniżki dostanie klient po kliknięciu w reklamę.
Pamiętaj, że reklama AdWords jest reakcją na zapytanie zgłoszone przez użytkownika. Wyświetli się więc dlatego, że Google uznaje jej treść za potencjalnie interesującą dla osoby zadającej pytanie. Dlatego musisz zadbać, aby tekst reklamy odpowiadał na pytania, jakie mogą zadawać Twoi potencjalni klienci.
Odpowiedź ta musi być jednak bardzo wartościowa i atrakcyjna. Zwróć uwagę, że użytkownik będzie mieć do wyboru około 20 wyników na jednej stronie – 10 płatnych z AdWords i 10 bezpłatnych z organicznych wyników wyszukiwania. To spora konkurencja – wyróżnić możesz się tylko tekstem reklamy.
Te rady nie są szczególnie odkrywcze, ale na pewno sam przekonasz się, jak teoria lubi mijać się z praktyką. Napisanie tekstu reklamy AdWords, nawet mimo znajomości podstawowych zasad, jest bardzo trudne. Dlatego w większości przypadków lepiej jest zlecić to zawodowemu copywriterowi.