Tegoroczna edycja rankingu Kantar BrandZ grupującego najcenniejsze marki na świecie przyniosła pewne przetasowania, natomiast czołówka się nie zmieniła. Palmę pierwszeństwa nadal dzierży Apple, które wyprzedza innych gigantów technologicznych.
Kosmiczna wycena Apple
Najcenniejszą marką świata już drugi rok z rzędu zostało Apple, którego wartość wyceniono na 880 miliardów dolarów. Na taką wycenę duży wpływ ma reputacja marki, jak i jej zaplecze produktowe i technologiczne.
Tuż za Apple plasuje się monopolista rynku wyszukiwarek internetowych, czyli Google. Z podium spadł natomiast Amazon, którego miejsce zajął Microsoft.
Zestawienie przygotowane przez Kantar BrandZ obejmuje 100 najcenniejszych marek świata, których łączna wartość jest szacowana na 6,9 tryliona dolarów amerykańskich.
Ranking powstaje na podstawie ankiet konsumenckich przeprowadzonych na 54 rynkach, w których udział bierze 4,2 miliona osób pytanych o 20 tys. marek o globalnym zasięgu.