Chorwacja to jeden z najpopularniejszych kierunków wakacyjnych wyjazdów Polaków. Tylko w czerwcu, lipcu i sierpniu 2021 roku ten piękny kraj odwiedziło kilkaset tysięcy podróżnych z Polski. Chorwacja chce iść za ciosem i w tym roku także przyciągnąć tłumy turystów z naszego kraju, w czym ma pomóc rozpoczęta już kampania reklamowa.
Tegoroczna kampania skupia się na promowaniu trzech bardzo popularnych wśród polskich turystów regionów Chorwacji – Istrii, Zadaru i Kvarneru. Zleceniodawcą są Chorwackie Izby Turystyczne. Kampania w Polsce nie dziwi, gdy weźmiemy pod uwagę, że w praktyce to właśnie Polacy uratowali Chorwatom dwa ostatnie sezony wakacyjne, naznaczone pandemicznymi ograniczeniami.
Choć Chorwacja już dawno przestała być kojarzona z tanim kierunkiem wakacyjnych wyjazdów, to wciąż przyciąga polskich turystów niczym magnes. Mogłoby się zatem wydawać, że kampania promocyjna nie jest konieczna. Tymczasem jej organizacja akurat w tym roku może być szczególnie istotna. Wszystko przez drastyczny wzrost kosztów życia i podróży.
W niedawnym badaniu przeprowadzonym przez United Surveys aż 22 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w związku z drożyzną zrezygnuje z zaplanowanego już wyjazdu na wakacje. W szczególnie trudnej sytuacji są osoby, które chciały wybrać się na południe Europy, w tym właśnie do Chorwacji. Tutaj barierą nie do przeskoczenia mogą być horrendalne ceny paliw.
Chorwackie Izby Turystyczne liczą na to, że kampania obrazująca piękno tego kraju będzie silniejszym bodźcem do wyjazdu wakacyjnego w porównaniu z bardzo wysokimi kosztami takiego urlopu.