Wiele marek bardzo sceptycznie podchodzi do propozycji odświeżenia swojego wizerunku, obawiając się reakcji klientów i problemów identyfikacyjnych. Są jednak i takie, dla których nie jest to pierwszyzna. Tutaj dobrym przykładem będzie Citroen. Francuska marka samochodowa właśnie zaprezentowała swoje nowe logo. Citroen odświeża wizerunek już po raz dziesiąty w swojej historii, tym razem mocno akcentując kierunek rozwoju oferty marki.
Nie tylko nowe logo
Citroen postawił na daleko idące odświeżenie marki. Poza nowym logo zaprezentowano również inne zmodyfikowane elementy identyfikacji wizualnej, a także zupełnie nowe hasło marki: „Nothing Moves Us Like Citroen”.
Marka w ten sposób oswaja odbiorców z nową filozofią projektowania samochodów, która będzie przyświecać Citroenowi przez kolejne lata. Producent stawia na elektromobilność, dlatego cała identyfikacja marki została utrzymana w nowoczesnym, minimalistycznym stylu. Logo składa się z sygnetu (wyraźne konotacje z pierwszym znakiem marki zaprezentowanym w 1909 roku) oraz nazwy zapisanej wyrazistym fontem, przywodzącym na myśl skojarzenia z najnowocześniejszymi technologiami.
Nowe hasło marki odwołuje się do emocji, a więc także w czytelny sposób nawiązuje do historii francuskiej marki, która przez lata starała się wyróżniać na tle konkurencji, oferując rozwiązania budzące kontrowersje, zachwyt, ale zawsze wyraziste.
Dodajmy, że nowe logo będzie zastępować to obecne na kolejnych modelach samochodów Citroen aż do połowy 2023 roku. Póki co Citroen zaprezentował je na modelu koncepcyjnym.