Ministerstwo Finansów publicznie poinformowało o kosztach kampanii reklamowej promującej tzw. „Polski Ład”, czyli rewolucję podatkową obowiązującą od 1 stycznia 2022 roku. Choć ambitny program okazał się klapą i był już kilkakrotnie łatany (z wielu rozwiązań wręcz się wycofano), to i tak z kieszeni podatników wydano mnóstwo pieniędzy na jego promocję w mediach. Co ciekawe, najwięcej nie zarobiły wcale media rządowe.
Ile nas to w sumie kosztowało?
Z informacji przekazanej przez Ministerstwo Finansów wynika, że łączne koszty kampanii marketingowej promującej „Polski Ład” przekroczyły 10 milionów złotych. Większa część tej kwoty trafiła do komercyjnych mediów. Prywatne stacje radiowe i telewizyjne sprzedały MF czas antenowy o wartości około 3,6 miliona złotych. Około 140 tysięcy złotych kosztowała natomiast kampania w Internecie.
Znacznie mniej na reklamach „Polskiego Ładu” zarobiły natomiast media publiczne. Reklamy w radiu kosztowały w sumie blisko 160 tysięcy złotych, a w telewizji nieco ponad 1,8 miliona złotych.
W tym wszystkim najbardziej bije po oczach fakt, że środki przeznaczone na promocję sztandarowego programu rządu zostały praktycznie wyrzucone w błoto. Kampania miała niską wartość informacyjną, a ostatecznie i tak promowane w niej założenia częściowo zostały wymazane i dziś obowiązują przepisy podatkowe kompletnie odmienne od tych, jakie weszły w życie z początkiem roku.