Drogie promowanie Polskiego Ładu. Kosztowało nas ponad 10 milionów złotych

Krzysztof Jagielski
09.06.2022

Ministerstwo Finansów publicznie poinformowało o kosztach kampanii reklamowej promującej tzw. „Polski Ład”, czyli rewolucję podatkową obowiązującą od 1 stycznia 2022 roku. Choć ambitny program okazał się klapą i był już kilkakrotnie łatany (z wielu rozwiązań wręcz się wycofano), to i tak z kieszeni podatników wydano mnóstwo pieniędzy na jego promocję w mediach. Co ciekawe, najwięcej nie zarobiły wcale media rządowe.

Ile nas to w sumie kosztowało?

Z informacji przekazanej przez Ministerstwo Finansów wynika, że łączne koszty kampanii marketingowej promującej „Polski Ład” przekroczyły 10 milionów złotych. Większa część tej kwoty trafiła do komercyjnych mediów. Prywatne stacje radiowe i telewizyjne sprzedały MF czas antenowy o wartości około 3,6 miliona złotych. Około 140 tysięcy złotych kosztowała natomiast kampania w Internecie.

Znacznie mniej na reklamach „Polskiego Ładu” zarobiły natomiast media publiczne. Reklamy w radiu kosztowały w sumie blisko 160 tysięcy złotych, a w telewizji nieco ponad 1,8 miliona złotych.

W tym wszystkim najbardziej bije po oczach fakt, że środki przeznaczone na promocję sztandarowego programu rządu zostały praktycznie wyrzucone w błoto. Kampania miała niską wartość informacyjną, a ostatecznie i tak promowane w niej założenia częściowo zostały wymazane i dziś obowiązują przepisy podatkowe kompletnie odmienne od tych, jakie weszły w życie z początkiem roku.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.