Fulfillment - nowatorska odsłona logistyki

Antoni Kwapisz
17.05.2021

Rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Ciągle przybywa nowych podmiotów, konkurencja stale się zwiększa, co wymusza na sprzedawcach adekwatne reagowanie na sytuację rynkową. Jeśli chcesz, aby Twoja firma docierała do większej liczby klientów, działając sprawnie i efektywnie, powinieneś zainteresować się pojęciem “fulfillment”. Co to takiego i jak może pomóc Twojej działalności?

Fulfillment - co to takiego?

Fulfillment to - najprościej rzecz ujmując - zlecenie zewnętrznemu operatorowi obsługi logistycznej. Zamiast myśleć o wysyłce produktów do klientów, przekażesz to zadanie podwykonawcy, który zatroszczy się o to, by zamówione produkty dotarły do adresatów. Możesz przekazać całość lub tylko część procesu obsługi zamówienia.

Wiele firm decyduje się na taką usługę, bo fulfillment to nie tylko dostarczenie towarów, ale też obsługa reklamacji i zwrotów. Oznacza to, że cały kontakt z klientem pozostaje w gestii podwykonawcy. Towary znajdują się w jego magazynie i tam wysyłasz je dostawy. Gdy tylko otrzymasz zamówienie, przekazujesz je firmie fulfillmentowej, która zajmuje się całym procesem logistycznym - kompletowaniem, pakowaniem, weryfikacją i wysyłką.

Fulfillment - zmniejsz koszty prowadzenia biznesu!

Fulfillment to jednocześnie zmniejszenie kosztów prowadzenia biznesu i zwiększenie przychodów. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Popatrz na korzyści. Skoro nie musisz u siebie składować towaru, to nie potrzebujesz powierzchni magazynowej. To zapewnia duże oszczędności na wynajmie, co szczególnie odczujesz w okresach, gdy sprzedaż jest niższa.

Gdybyś w tym momencie musiał wynajmować magazyn dokładałbyś - mówiąc potocznie - do interesu. Korzystając z fulfillmentu (https://www.idosell.com/pl/obsluga-fulfillment/) nie ma takiej obawy, bo Twoje koszty związane z przechowywaniem towaru wiążą się nierozerwalnie z Twoimi obrotami. Jak nie sprzedajesz, nie ponosisz dodatkowych kosztów.

Nie bez znaczenia pozostaje też to, że Twoje produkty będą magazynowane w odpowiednich warunkach, czyli we właściwej temperaturze i chronione przed różnymi zagrożeniami, jak pożar, zalanie czy kradzież. Firmy fulfillmentowe przykładają do tego ogromną wagę, bo to fundament ich działalności, aby towar był właściwie zabezpieczony.

A przecież współpraca z podwykonawcą od spraw logistycznych to szereg innych zalet, między innymi brak obowiązku zatrudniania pracowników magazynowych, co zapewnia bardzo duże oszczędności. Nie musisz przeznaczać sporej części budżetu na pensje, ale też masz pewność, że podwykonawca, dysponując profesjonalną kadrą, doskonale zadba o to, by Twoje zamówienie zostało prawidłowo skompletowane i bezpiecznie zapakowane.

Jakie są inne korzyści?

Jak widzisz, współpraca z firmą fulfillmentową zapewnia wiele korzyści i co równie ważne - przebiega w pełni automatycznie. Udostępniany jest system, za sprawą którego zyskujesz wgląd w dokumentację i ewidencję, jaka prowadzona jest przez operatora. Niektóre platformy e-commerce pozwalają również na integrację z systemami magazynowymi. Zawsze wiesz dokładnie, ile i jaki towar jest na stanie, co pozwoli Ci uzupełnić braki z wyprzedzeniem.

Co równie ważne, dzięki temu, że operatorzy logistyczni obsługują wiele firm, mają dość mocną pozycję przetargową, mogą więc negocjować lepsze stawki z producentami opakowań (pudełek, folii itp.). Są w stanie również uzyskać niższe koszty przesyłki, co doceni każdy Twój klient.

Rozpoczynając współpracę z IdoSell, zyskujesz automatycznie dostęp do firm specjalizujących się w fulfillmencie dla sklepów internetowych. Dzięki temu sprzedajesz nie tylko więcej, ale tez masz pewność, że towary są dobrze przechowywane i zawsze dotrą bezpiecznie pod wskazany adres.

Artykuł partnera serwisu

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie