Zainteresowanie sztuczną inteligencją powoli zaczyna przybierać rozmiary histerii – przynajmniej na gruncie biznesowym. Do wyścigu zbrojeń na dobre przyłączyło się już Google, które właśnie zapowiedziało stworzenie algorytmu do automatycznego generowania reklam z wykorzystaniem AI. Zapraszamy po szczegóły.
Profesjonalna reklama w kilka minut?
Na razie nie wiemy, jak Google wyobraża sobie funkcjonowanie takiego algorytmu. Internetowy gigant zdradza jedynie, że narzędzie ma generować gotowe reklamy na podstawie przetworzonych materiałów – filmów, obrazów oraz tekstów. Po udostepnieniu treści algorytmowi, AI przygotuje gotową do emisji reklamę, skierowaną do konkretnej grupy docelowej i sformatowanej pod kątem oczekiwanych wskaźników kampanii.
Google przechwala się, że narzędzie będzie w stanie tworzyć reklamy na poziomie zbliżonym lub wręcz takim samym, jak profesjonalne agencje marketingowe.
Przypomnijmy, że Google niedawno uruchomiło też własnego chatbota AI – Bard, który ma być konkurencją dla słynnego już ChatGPT od OpenAI z grupy Microsoft.