Znamy je wszyscy, natomiast nie zawsze pamiętamy, że przeszło prawdziwą rewolucję. Logo Google to jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych na świecie. Amerykański gigant właśnie poinformował o jego delikatnej kosmetyce, która jest tak subtelna, że mało kto ją zauważył.
Nowa wersja logo różni się od poprzedniej przede wszystkim sposobem przedstawienia kolorów – zamiast wyraźnych granic między żółtym, niebieskim, zielonym i czerwonym, zastosowano płynne przejścia tonalne.
Zmiana ma charakter kosmetyczny i nawiązuje do stylistyki zaprezentowanego w 2024 roku logo Gemini – asystenta AI od Google. Tam również użyto gradientu, chcąc podkreślić płynność i elastyczność działania technologii opartej na sztucznej inteligencji.
Nowe logo zostało już zaprezentowane, ale jeszcze nie jest wprowadzone globalnie. Na razie pojawiło się w aplikacjach na systemie iOS oraz na urządzeniach Pixel. Nie jest jeszcze pewne, czy nowy znak to tylko kosmetyka, czy może element większej aktualizacji identyfikacji wizualnej giganta z Mountain View.
Ewolucję logo Google na przestrzeni lat można prześledzić w filmie przygotowanym przez amerykańskiego giganta.