Amerykański gigant coraz śmielej poczyna sobie na rynku domowych urządzeń do odbioru telewizji i oglądania platform streamingowych. Google już ma duży udział w tym sektorze, a to za sprawą przystawek i telewizorów z systemami operacyjnymi Android TV i Google TV. Koncern prawdopodobnie wykorzysta tę pozycję do zarabiania na reklamach – testy tego rozwiązania już ruszyły.
Reklamy pojawiają się wybiórczo
Póki co większość użytkowników przystawek i telewizorów z Android TV/Google TV widzi na ekranie rekomendacje dotyczące treści różnych platform streamingowych. W sieci pojawia się jednak coraz więcej screenów dowodzących, że gigant przechodzi do ofensywy reklamowej – jeden z użytkowników poinformował, że zobaczył na swoim telewizorze reklamę samochodu elektrycznego marki Audi.
Taki ruch ze strony Google nie będzie niczym zaskakującym. Reklamy na dobre wchodzą do platform streamingowych, z których wiele osób korzysta właśnie na telewizorach i przystawkach z systemami operacyjnymi Google.
Jak szacuje Google, obecnie jest około 150 milionów aktywnych urządzeń z Android TV i Google TV. Systemy giganta wdrażają najwięksi producenci telewizorów i przystawek, w tym Philips, Panasonic, Sony, TCL czy Xiaomi.