Google testuje reklamy w sklepie Google Play

Jerzy Biernacki
19.06.2023

Jeśli w ostatnim czasie szukałeś jakiejś aplikacji w sklepie Google Play, to być może natrafiłeś na boks reklamowy. Nie jest to błąd narzędzia, ale efekt testów przeprowadzanych przez giganta. Google prawdopodobnie doda reklamy do swojego sklepu na stałe, ponieważ w ten sposób może powetować sobie konieczność obniżenia prowizji płaconych przez deweloperów.

Na razie to tylko testy

Google początkowo nie potwierdzało, że w Google Play są wyświetlane reklamy. Ostatecznie firma przyznała się do testowania boksów reklamowych, który użytkownik widzi po przejściu do pola wyszukiwania. Wiadomo, że nie jest to funkcjonalność zarezerwowana tylko dla rynku amerykańskiego – prawdopodobnie Google wprowadzi ją we wszystkich krajach.

Reklamy mogą dotyczyć zarówno produktów niezwiązanych z samym sklepem Google Play, jak i promowanych aplikacji. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy to rozwiązanie zostanie wprowadzone na stałe.

Google testuje opcję zarabiania na reklamach, ponieważ było zmuszone obniżyć prowizje pobierane od deweloperów aplikacji i prawdopodobnie będzie szukać dodatkowego źródła dochodów w swoim sklepie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie