Huawei Ads wchodzi na europejski rynek reklamy

Mateusz Nowak
13.06.2022

Słynna już wojna na linii USA-Huawei póki co zakończyła się wygraną amerykańskich regulatorów. Po oskarżeniach o szpiegostwo urządzenia chińskiego giganta zostały zbanowane w Stanach Zjednoczonych, co mogło nawet spowodować upadek koncernu (gwałtownie zmalało zainteresowanie urządzeniami Huawei, na których m.in. nie mamy dostępu do usług Google). Chińczycy ostatecznie całkiem nieźle poradzili sobie w nowej rzeczywistości, na co dowodem jest uruchomienie własnej platformy reklamowej Huawei Ads. Ta właśnie debiutuje na europejskim rynku.

Pierwszy taki przypadek w historii

Do tej pory żadna chińska sieć reklamowa nie miała wstępu na europejski rynek. Precedens tworzy właśnie Huawei Ads. Chiński koncern musiał spełnić bardzo rygorystyczne kryteria dotyczące m.in. ochrony danych i prywatności użytkowników, dlatego już mówi się o tym, że Huawei Ads jest najbezpieczniejszą siecią reklamową na świecie, spośród tych świadczących usługi typu programmatic.

W ramach Huawei Ads wydawcy reklam zyskają możliwość docierania do użytkowników narzędzi ekosystemy Huawei, w tym przeglądarki czy asystenta, a także licznych aplikacji projektowanych na potrzeby mobilnego systemu operacyjnego chińskiego koncernu.

Obecnie platforma Huawei Ads jest dostępna w ponad 170 krajach i jest zintegrowana ponad 36 tysiącami aplikacji (w tym polskimi). Pomimo bana ze strony Google i innych amerykańskich gigantów technologicznych Huawei radzi sobie całkiem nieźle na rynku elektroniki użytkowej. Z urządzeń i usług chińskiego koncernu korzysta około 3 miliardów ludzi na świecie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.