To jedna z najbardziej irytujących manier, z jaką spotykamy się na portalach internetowych. Zmuszanie użytkowników do tzw. „przeklikiwania się” przez stronę główną, aby dotrzeć do właściwego artykułu, jest normą wśród wielu wydawców. Być może ten proceder wkrótce zostanie ukrócony.
Gemius może skończyć z praktyką, która drażni internautów
Wydawcy internetowi masowo korzystają z tego mechanizmu, ponieważ zwiększa to liczbę wyświetleń i tym samym premiuje ich w badaniach Internetu, takich jak Mediapanel. Zasada jest bardzo prosta: gdy klikamy w link do jakiegoś interesującego nas artykułu (np. w mediach społecznościowych), to zamiast od razu przejść do strony z artykułem, jesteśmy odsyłani na stronę główną portalu i musimy ponownie kliknąć w umieszczony na niej odnośnik.
Co zyskuje wydawca? Po pierwsze: większą liczbę odsłon. Po drugie: większą liczbę wizyt na stronie głównej, na której ekspozycja reklam jest droższa, co przekłada się na zwiększenie przychodów.
W najnowszym zaleceniu Gemius prosi wydawców, którzy korzystają z Mediapanelu, aby zaprzestali tej praktyki, ponieważ takie puste kliknięcia nie będą uwzględniane w licznie odsłoń – czyli to się po prostu przestanie opłacać. Zmiana ma nastąpić już od czerwcowego wydania Mediapanelu.