Koniec wieloletniej współpracy. Alior Bank nie jest już partnerem reprezentacji Polski w piłce nożnej

Antoni Kwapisz
23.05.2023

To przykład współpracy reklamowej, która rzeczywiście przyniosła obopólne korzyści – finansowe (PZPN) i wizerunkowe (Alior Bank). Umowa nie została jednak przedłużona, o czym oficjalnie poinformował Polski Związek Piłki Nożnej. Tym samym Alior Bank po 9 latach przestał być partnerem piłkarskiej reprezentacji Polski, która jednak pozostaje na tyle mocną marką, że nie ma problemu ze znalezieniem nowych partnerów.

Naturalna wymiana partnerów

Alior Bank nie jest jedyną marką, która zakończyła współpracę z PZPN-em. Jeszcze w 2022 roku związek poinformował o nieprzedłużaniu umów z Ustronianką, T-Mobile Polska oraz producentem izotoników Oshee.

Koniec partnerstwa z Alior Bankiem jest jednak na tyle istotnym faktem, że oba podmioty współpracowały ze sobą od 2014 roku, a bank zyskał na tym sporą rozpoznawalność, w naturalny sposób kojarząc się z sukcesami polskiej piłki (których szczyt przypadł właśnie na okres współpracy).

PZPN nie ma jednak powodów do zmartwień, ponieważ sponsorzy i partnerzy nadal garną się do kluczowego sportowego produktu w Polsce, czyli piłkarskiej reprezentacji mężczyzn. Umowy ze związek przedłużyły m.in. Biedronka czy PKN Orlen (po wchłonięciu Lotosu), a do grona nowych sponsorów/partnerów dołączyły takie marki, jak przede wszystkim InPost (najwyższy kontrakt z prywatnym przedsiębiorstwem w historii PZPN), Tarczyński czy Inszury.pl.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie