Kontrowersyjna reklama bukmachera uznana za nieetyczną

Mariusz Siwko
13.02.2025

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że billboard z reklamą firmy bukmacherskiej LV BET jest niezgodny z ogólnie przyjętymi normami etycznymi. Głośna reklama jakiś czas temu pojawiła się przy autostradzie A1 w okolicach Częstochowy. Kontrowersje wzbudziło hasło: „Jazda z kuRSAMI”, ewidentnie nawiązujące do wulgarnej przyśpiewki kibicowskiej.

Skarga i decyzja KER

Do Komisji wpłynęła skarga od osoby, która poczuła się urażona z powodu odniesienia do chuligańskich przyśpiewek. Zdaniem zgłaszającego reklama wywołuje skojarzenia z agresywnym zachowaniem na stadionach.

KER zajęła stanowisko, w którym podkreśla, że reklama „stanowi normalizację zachowań, które w przestrzeni publicznej nie powinny mieć miejsca”. W uzasadnieniu dodano, że tego typu przekaz narusza zasady społecznej odpowiedzialności i dobre obyczaje, zwłaszcza że może być odbierany także przez dzieci.

W opinii KER, choć słowo „kursy” odnosi się do usług firmy, to w zestawieniu z pozostałą częścią sloganu cały zabieg marketingowy jest nieakceptowalny.

Firma LV BET nie ustosunkowała się do tych zarzutów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie