Największa platforma wideo na świecie przechodzi od słów do czynów. Jak informowaliśmy już na blogu, YouTube rozpoczął testy rozwiązania, które ma zniechęcić użytkowników do korzystania z wtyczek blokujących reklamy. Początkowo nie było mowy o Polsce, natomiast wiemy już, że część rodzimych użytkowników zetknęła się z tą funkcją.
Wyłączysz adblocka, albo nie oglądasz
Użytkownicy platformy, którzy korzystają z narzędzi typu adblock i cieszą się nieprzerwanym oglądaniem filmów bez reklam, najprawdopodobniej będą musieli zmienić swoje przyzwyczajenia lub przejść na wersję YouTube Premium.
W Polsce zaczęły się już pojawiać komunikaty głoszące, że „odtwarzacz zostanie zablokowany po odtworzeniu 3 filmów”. Otrzymują je osoby, które blokują reklamy przy pomocy wtyczek do przeglądarki.
YouTube chce wprowadzić systemowe rozwiązanie, które uniemożliwi bezpłatne korzystanie z platformy przy jednoczesnym blokowaniu reklam. Alternatywą dla użytkowników ma być wykupienie dostępu do usługi YouTube Premium (bez reklam), która kosztuje 23,99 zł miesięcznie lub 35,99 zł miesięcznie za konto rodzinne (6 kont dla członków jednej rodziny).