Choć w branży reklamowej nie mówi się o niczym innym, to oznak kryzysu nie widać w twardych danych. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość netto rynku reklamowego w Polsce wyniosła blisko 3 miliardy złotych, co oznacza wzrost o 5,3 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Takie dane przynosi nam raport Publicis Groupe Polska.
Internet pozostaje najszybciej rosnącym medium reklamowym w Polsce. Wartość inwestycji w reklamę online wzrosła o 8,3 procent, osiągając 940 milionów złotych. Udział Internetu w rynku wzrósł do 31,6 procent. Silny wzrost odnotowano także w reklamie wideo – 4,3 procent, przy czym największą dynamiką charakteryzował się segment wideo online (13,6 procent).
Dodajmy, że wideo i Internet wspólnie odpowiadają już za 84,3 procent całego rynku reklamy w Polsce.
Wzrosty były również udziałem reklamy radiowej (7,1 procent), zewnętrznej (1,1 procent) i kinowej (0,8 procent). Spadek zanotowała natomiast reklama prasowa: o 3,9 procent w sektorze magazynów i aż o 6,3 procent w dziennikach.
Największy wzrost wydatków na reklamę odnotowano w sektorze handlu, który przeznaczył na promocję ponad 90 milionów złotych więcej niż rok wcześniej. Liderami wydatków pozostają Media Expert, Lidl i Jeronimo Martins. Z kolei największe cięcia w budżetach reklamowych zanotowano w sektorze telekomunikacji.
Według Publicis Groupe Polska rynek reklamy może wzrosnąć w całym 2025 roku o 8,2 procent.