Levi Strauss & Co. zastąpi prawdziwych modeli sztuczną inteligencją

Mariusz Siwko
18.04.2023

To może być wielki przełom na rynku reklamy i całej branży e-commerce. Właściciel marki odzieżowej, Levi Strauss & Co., właśnie poinformował o nawiązaniu współpracy z Lalaland.ai. Partner ma dostarczyć technologię umożliwiającą zastąpienie żywych modeli postaciami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję.

Będzie taniej, ale chodzi też o lepsze doświadczenie kupującego

Pomysł może się wydawać dość szokujący, natomiast nie miejmy złudzeń – branża modowa masowo pójdzie w tym kierunku. Rezygnacja, przynajmniej częściowo, z usług zawodowych modeli, przyniesie markom ogromne oszczędności.

Celem wdrożenia modeli generowanych przez sztuczną inteligencję jest również ułatwienie klientom robienia zakupów w sieci. Użytkownik strony internetowej sklepu czy aplikacji mobilnej będzie mógł obejrzeć dane ubranie na modelu stworzonym przez AI, maksymalnie upodobnionym do siebie – pod względem nie tylko rozmiaru, ale też koloru skóry, płci czy fryzury.

Takie rozwiązanie ma poprawić doświadczenie klienta z marką i z pewnością tak się stanie. Z drugiej strony marki rezygnujące z modeli mogą mieć problem z wyróżnieniem się na tle konkurencji pod kątem sposobu prezentacji produktów.

Wdrożenie tej technologii w sklepie i aplikacji Levi Strauss & Co. jest planowane jeszcze na ten rok.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie