Liderzy dają dobry przykład i zwiększają wydatki na marketing

Mariusz Siwko
01.03.2023

Nie ma co ukrywać: w branży marketingowej panuje wielka niepewność. W 2023 roku spodziewamy się globalnego spowolnienia inwestycji w reklamę i działania wizerunkowe, co ma bezpośredni związek z pogorszeniem się sytuacji gospodarczej, wysoką inflacją o uszczupleniem dochodów gospodarstw domowych. Są jednak przedsiębiorstwa, które widzą w tym szansę i planują wzrost wydatków na marketing, aby zwiększyć swoją przewagę nad konkurencją.

Unilever wyda jeszcze więcej na marketing

Unilever, globalny koncern, do którego należą takie marki, jak Dove, Hellmann’s czy Rexona, już zapowiada, że w 2023 roku będzie kontynuować politykę zwiększania budżetu marketingowego. Koncern w ubiegłym roku wydał na reklamę o pół miliarda euro więcej niż w 2021, co przyniosło konkretne efekty – wzrost zysku netto był imponujący i wyniósł blisko 25 proc.

Unilever to jeden z największych reklamodawców na świecie, dlatego jego decyzja o dalszym zwiększaniu budżetu marketingowego może być motywacją dla przedsiębiorstw, które jeszcze się co do tego wahają lub wcześniej postanowiły ograniczyć swoje inwestycje w tym zakresie.

Coca-Cola również nie rezygnuje z marketingu

Coca-Cola od kilku lat prowadzi politykę dostosowywania swojego budżetu marketingowego do aktualnej sytuacji rynkowej. Koncern błyskawicznie zareagował na wybuch pandemii, mocno ograniczając działania reklamowe w obliczu gwałtownego spadku popytu.

Dziś Coca-Cola zapowiada, że będzie zwiększać budżet marketingowy, co jest niezbędne, aby przekonać konsumentów do płacenia coraz więcej za produkty poszczególnych marek koncernu.

W 2022 roku, po gwałtownym podwyższeniu wydatków na reklamę, Coca-Cola zanotowała wzrost przychodów aż o 11 proc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie