Meta ogranicza widoczność postów zawierających linki do zewnętrznych stron. Facebook przestanie być źródłem ruchu?

Andrzej Winnicki
01.07.2025

Wiele marek wykorzystuje swoje profile w mediach społecznościowych do generowania ruchu na stronie, linkując np. do artykułów na blogu. Meta zapowiada, że będzie ograniczać widoczność takich postów. Dlaczego? Wyjaśniamy.

Dlaczego Meta nie chce linków zewnętrznych na Faceboku?

Powód nie jest specjalnie wyszukany. Mecie zależy na tym, aby jak najmocniej angażować użytkowników i zatrzymywać ich na Facebooku – ktoś, kto przechodzi np. na zewnętrzny blog, może przez dłuższy czas nie wrócić na portal. Poza tym wydawcy mediów społecznościowych obawiają się brania na siebie odpowiedzialności za treści zewnętrzne, które mogą np. wprowadzać w błąd czy szerzyć szkodliwą propagandę.

Marki promujące się na Facebooku już od pewnego czasu zauważają, że posty zawierające linki zewnętrzne są mniej widoczne dla użytkowników i generują mniejsze zainteresowanie. To właśnie efekt zmian w algorytmie, który teraz wyraźnie premiuje np. posty wideo.

Jak sobie z tym radzić?

Prostym i wciąż skutecznym sposobem jest linkowanie do strony docelowej nie bezpośrednio w treści postu, ale w sekcji komentarzy. Pozwala to na „oszukanie” algorytmu i nie ogranicza widoczności postu w feedzie. Przetestuj tę metodę i porównaj skuteczność postów z linkami w treści do tych linkujących z poziomu komentarzy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie