Meta wprowadza nowe narzędzia brand safety dla reklamodawców na Facebooku i Instagramie

Andrzej Winnicki
12.11.2024

Meta wprowadza nowe narzędzia w zakresie brand safety na platformach Facebook i Instagram, które mają zapewnić reklamodawcom większą kontrolę nad umiejscowieniem ich reklam. Jedną z kluczowych funkcji jest możliwość wyłączania komentarzy pod postami reklamowymi. Ta opcja, dostępna na razie w fazie testów, jest udostępniona wybranej grupie firm, ale planowane jest jej szersze wdrożenie w przyszłości.

Ochrona przed hejtem czy „głaskanie” reklamodawców?

Możliwość komentowania postów reklamowych to coś, z czego bardzo chętnie korzystają klienci marek, aby np. zadać pytania, na które nie otrzymują odpowiedzi tradycyjnymi kanałami komunikacji. Niektóre osoby wykorzystują to również do podzielenia się swoimi niemiłymi doświadczeniami z marką, co często rozkręca prawdziwą falę hejtu.

Meta, prawdopodobnie zainspirowana przez samych reklamodawców, da możliwość wyłączenia komentarzy pod postami reklamowymi, natomiast trudno ocenić, czy ten ruch bardziej pomoże czy jednak zaszkodzi niektórym markom.

Więcej nowości

Meta zapowiada również wprowadzenie rozszerzonej funkcji tworzenia list zablokowanych wydawców, która daje reklamodawcom możliwość wykluczania wybranych publicznych profili, na których nie chcą wyświetlać swoich reklam. Dotychczas funkcja ta była dostępna na Instagramie, a teraz obejmie również Facebooka.

Nowe funkcje, po zakończeniu testów, zostaną w pełni udostępnione partnerom biznesowym na początku 2025 roku.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie