Meta, właściciel m.in. Facebooka i Instagrama, zapowiada wprowadzenie narzędzie opartych o sztuczną inteligencję, które ułatwią samodzielne tworzenie reklam i uruchamianie kampanii.
AI Sandbox
AI Sandbox to platforma dla reklamodawców, która może być hitem wśród podmiotów chcących reklamować się na Facebooku czy Instagramie. W założeniu chodzi o to, aby każdy reklamodawca mógł samodzielnie wygenerować zarówno grafiki, jak i teksty, tworząc tym samym gotowy post reklamowy. Jedna kreacja będzie mogła zostać wykorzystana w różnych formatach reklamowych, na przykład Stories czy Reels.
Narzędzie jest w fazie testów, jego start Meta zapowiada na lipiec.
Meta Advantage
Kolejnym interesującym narzędziem jest Meta Advantage, czyli zbiór narzędzi do automatyzacji kampanii i personalizacji reklam. Meta udostępni m.in. możliwość dynamicznego targetowania reklam nie w oparciu o sztywne kryteria (np. wieku), ale preferencje osób, które obejrzały daną reklamę.
Jeśli np. reklama zainteresuje osobę w wieku 30 lat, która mieszka w dużym mieście i lubi koszykówkę, to narzędzie będzie dążyć do wyświetlenia reklamy osobom o zbliżonych preferencjach.
Meta Lattice
To kolejne narzędzie AI od Mety, które tym razem ma pomóc reklamodawcom w ocenie potencjalnej skuteczności danej reklamy. Po przygotowaniu kampanii narzędzie sprawdzi, czy reklama jest odpowiednio zoptymalizowana i adekwatna dla preferowanej grupy docelowej. Zdaniem Mety Lattice może poprawić konwersję nawet o 8 proc. – wykazały to pierwsze testy przeprowadzone na Instagramie.