Meta Platforms ogłasza plany wprowadzenia reklam do aplikacji Threads, która zadebiutowała w lipcu 2023 roku jako konkurencja dla Twittera. Według zapowiedzi, reklamy mają zacząć pojawiać się w Threads na początku 2025 roku, a początkowo dostęp do tego narzędzia otrzyma tylko ograniczona liczba marketerów.
Czym jest Threads?
Threads to platforma ściśle zintegrowana z Instagramem, która w kilka dni od premiery zyskała 100 milionów użytkowników. Po pierwszym roku działalności liczba ta wzrosła do 175 milionów, a według ostatnich danych z października 2024 roku, aplikacja ma już 275 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
Meta opisuje Threads jako „przyjazną przestrzeń publiczną do rozmów”, która łączy najlepsze cechy Instagrama z tekstową formą wymiany opinii.
Pora na monetyzację
Niewątpliwy sukces aplikacji sprawił, że Meta chce zacząć zarabiać na platformie i tym samym poprawić strukturę przychodów na coraz trudniejszym, dotkniętym kryzysem finansów osobistych konsumentów rynku.
Threads zacznie więc zarabiać na reklamach. W pierwszej fazie testowej możliwość włączenia kampanii zostanie udostępniona wybranej grupie reklamodawców, co pozwoli na dopracowanie tego narzędzia.
Na razie nie wiemy, kiedy i w jakim zakresie reklamy będą wyświetlane także polskim użytkownikom Threads.