Miliardy reklam usunięte z Google

Jerzy Biernacki
09.04.2024

W swoim najnowszym raporcie dotyczącym bezpieczeństwa reklam, „Ads Safety 2023”, Google ujawnia, że w ubiegłym roku gigant rynku wyszukiwarek zablokował lub usunął ponad 5,5 miliarda reklam, które naruszały jego zasady.

Gigantyczna skala

Taki wynik oznacza, że platforma usuwała średnio ponad 9000 reklam na minutę – to pokazuje, jak wielkim problemem stały się reklamy, które m.in. wprowadzają w błąd czy promują produkty zakazane na poszczególnych rynkach.

W 2023 roku wyszukiwarka ograniczyła także widoczność kolejnych 6,9 miliarda reklam, głównie tych promujących usługi finansowe, gry i treści dla dorosłych.

W ubiegłym roku, w wyniku naruszenia zasad, koncern zawiesił także ponad 12,7 miliona kont reklamodawców, co stanowi niemal dwukrotny wzrost w porównaniu do roku 2022. Usunięto reklamy z ponad 2,1 miliarda stron internetowych, najczęściej związanych z treściami erotycznymi, przemocą czy sprzedażą broni.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie