NOKIA po 25 latach zmienia logo. Powód? Fundamentalny

Krzysztof Jagielski
17.03.2023

Zmiana logo, zwłaszcza tak znanej, globalnej marki, to zawsze skrajnie trudna i odpowiedzialna decyzja. W przypadku NOKII nie było jednak wyboru. Fiński koncern musiał postawić na nową identyfikację wizualną, aby nie legitymizować dłużej produkcji smartfonów i telefonów komórkowych, z którą nie ma nic wspólnego.

NOKIA nie produkuje już smartfonów

Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, natomiast kupując jakiekolwiek współczesne urządzenie o nazwie „NOKIA” nie sięgamy po produkt, za który odpowiada legendarny fiński koncern. Ten od 2014 roku nie zajmuje się już produkcją telefonów po tym, jak pion smartfonów Lumia został przejęty przez Microsoft. Dwa lata później amerykański gigant odsprzedał go fińskiemu podmiotowi, HMD Global.

„Prawdziwa” NOKIA skupia się na dostarczaniu urządzeń mobilnych i stacjonarnych do sieci telekomunikacyjnych, a także na opracowywaniu technologii optycznych do Internetu światłowodowego, prywatnych sieci mobilnych oraz – w przyszłości – rozwiązań do automatyzacji przemysłu.

Nowe logo, mające pozwolić NOKII odciąć się od marki telefonów, zostało zaprezentowane w Barcelonie. Niektóre jego elementy mogą przywodzić na myśl oryginalny znak marki, natomiast zapis nazwy jest o wiele nowocześniejszy. Efekt można ocenić poniżej.

Dodajmy, że NOKIA posługiwała się dotychczasowym logo od 1998 roku. Stało się ono jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków marki na świecie – podobnie jak sama nazwa „NOKIA” oraz slogan marki „Connecting people”.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie