Opel (znów) zmienia logo

Marek Szydełko
13.07.2023

Tak częsty redesign jest rzadkością w przypadku największych marek. Opel idzie jednak pod prąd i ponownie zmienia logo. To już druga taka zmiana od 2020 roku. Marka broni tej decyzji i uzasadnia ją zmianą filozofii produktu.

Dlaczego Opel ponownie zmienia logo?

Niemiecka marka motoryzacyjna miała dość świeży wizerunek, stąd decyzja o kolejnej zmianie logo zaskoczyła nie tylko jej fanów, ale też branżę kreatywną. Uzasadnienie jest jednak zrozumiałe: Opel idzie w kierunku elektryfikacji i chce, aby nowy znak marki jednoznacznie kojarzył się z tą filozofią.

Opel zapowiada, że do 2028 roku w ofercie marki będą dostępne wyłącznie samochody z napędem elektrycznym. Obecne logo funkcjonuje również na modelach spalinowych, stąd decyzja o zmianie znaku.

Nowe logo rzeczywiście czytelnie nawiązuje do idei elektryfikacji motoryzacji – typowa dla marki błyskawica została rozdzielona na dwa elementy, co symbolizuje impuls elektryczny.

Opel zacznie umieszczać nowe logo na swoich samochodach w 2024 roku. Pierwszy model z tym emblematem zostanie zaprezentowany we wrześniu podczas IAA Mobility w Monachium.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie