Meta Platforms, właściciel portali Facebook i Instagram, wprowadza istotne ograniczenia w zakresie targetowania reklam do nastoletnich użytkowników. Meta stara się poprawić swój wizerunek, mocno nadszarpnięty m.in. skandalami dotyczącymi łamania przepisów ochrony danych osobowych. Narzędziem do tego ma być kampania pokazująca, że korporacji zależy na zwiększeniu bezpieczeństwa małoletnich odbiorców reklamy.
Na czym polega ta zmiana?
Zgodnie z nowym algorytmem, reklamy wyświetlane nastoletnim użytkownikom Facebooka i Instagrama mają być targetowane wyłącznie w oparciu o kryterium wieku i lokalizacji. Meta Platforms obiecuje, że to, co widzi użytkownik, nie będzie mieć związku z jego interakcjami, na przykład komentarzami czy wyświetleniem konkretnego profilu.
Dzięki takiemu rozwiązaniu wyeliminowane mają zostać przypadki wyświetlania osobom nieletnim reklam, które nie są dla nich przeznaczone lub mogłyby mieć negatywny wpływ na ich psychikę. Do tej pory był to duży problem zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.
Obrazują to wyniki badania przeprowadzonego przez Urząd ds. Standardów Reklamowych, z którego wynika, że w 2022 roku blisko 4 proc. reklam targetowanych do użytkowników w wieku 11-17 lat nie było dla nich odpowiednich i promowało produkty podlegające ograniczeniom, przede wszystkim alkohol.