Google zaprezentowało szereg rozwiązań z dziedziny AI, które w krótkim czasie mogą zrewolucjonizować rynek reklamy internetowej – przynajmniej na poziomie tworzenia prostych kampanii produktowych.
Product Studio
Product Studio to narzędzie, które zostanie udostępnione użytkownikom Merchant Center Next praz sprzedawcom korzystającym z aplikacji Google i YouTube w Shopify.
Narzędzie umożliwi automatyczne generowanie zdjęć produktów, bez konieczności organizowania sesji zdjęciowej. Sztuczna inteligencja zadba o atrakcyjną prezentację danego produktu, kierując się wytycznymi użytkownika.
Przykładowo: możemy zlecić AI przygotowanie zdjęcia pizzy z ananasem w scenerii rajskiej plaży. Product Studio ma możliwość tworzenia niestandardowych scenerii, różnych stopni rozmycia tła itd. Dzięki temu reklamodawcy zyskają opcję generowania unikalnych zdjęć, choć trzeba zaznaczyć, że w razie upowszechnienia się tego narzędzia i masowego wykorzystywania go przez sprzedawców, z pewnością pojawi się problem wtórnego stylu fotografii produktowych.
Tworzenie reklam z pomocą czatu
Inną funkcjonalnością, tym razem dla użytkowników Google Ads, będzie opcja zaprojektowania gotowej reklamy w wyszukiwarce z pomocą sztucznej inteligencji. Wystarczy podać adres strony docelowej, do której mają kierować reklamy, a sztuczna inteligencja zaprojektowanie kampanię podając m.in. odpowiednie słowa kluczowe, nagłówki, tekst reklamy, obraz i szereg innych elementów składających się na daną kreację.
Propozycję AI będzie można dowolnie edytować lub przyjąć bez uwag i w ten sposób wygenerować gotową reklamę w wyszukiwarce Google. Brzmi interesująco, natomiast pozostaje kwestia wątpliwej unikalności kreacji i jej dopasowania do filozofii danej marki.