Za nami kolejne świetne półrocze na rynku reklamy online. Z raportu IAB Polska/ PwC AdEx wynika, że wartość całego tortu reklamy internetowej za pierwsze 6 miesięcy 2022 roku to już blisko 3,2 miliarda złotych. Dynamika wzrostu wyniosła 10,4 procent, co daje reklamie online pozycję absolutnego lidera w Polsce. Tak dobre wyniki są o tyle warte odnotowania, że zostały osiągnięte w dobie nawarstwiających się problemów gospodarczych.
Reklama online jest kryzysoodporna?
Za wcześnie, aby ryzykować takim stwierdzeniem, natomiast faktem jest, że reklama cyfrowa ma się w naszym kraju bardzo dobrze i nie widać w niej spowolnienia pomimo ewidentnie gorszych nastrojów gospodarczych i konsumenckich.
Marki nadal chętnie reklamują się online, traktując Internet jako podstawowy kanał komunikacji z konsumentami. Jeszcze do niedawna zastanawialiśmy się, kiedy reklama online zrówna się pod względem wydatków z telewizyjną. Dziś wątpliwości dotyczą wyłącznie tempa zwiększania przewagi.
Wśród najważniejszych graczy na rynku reklamy online nie zaszły istotne zmiany. W pierwszym półroczu 2022 roku nadal najchętniej reklamowały się marki z branży turystycznej, HoReCa (restauracje, hotele), firmy farmaceutyczne oraz producenci i sprzedawcy sprzętów domowych, mebli i dekoracji.