Smart shopperzy, czyli osoby szukające mądrych okazji na tańsze zakupy, to interesująca grupa, która każdego roku generuje milionowe zyski w sklepach internetowych i na serwisach zniżkowych.
Raport opracowany przez poznański start- up stanowi ciekawą analizę rynku smart shoppingu w Polsce, pokazuje także tendencje zakupowe osób na co dzień szukających okazji do zakupów w korzystnych cenach. Jednym z ciekawszych wniosków jest fakt, że w większości przypadków do smart shoppingu nie zmusza ludzi kiepska sytuacja ekonomiczna czy niskie dochody, ale raczej chęć optymalizowania domowego budżetu. Osoby, które przeglądają serwisy zniżkowe, szukają rabatów i korzystają z możliwości, jakie dają zakupy grupowe, to najczęściej osoby inteligentne i świadome najważniejszych trendów rządzących współczesną ekonomią, które potrafią podejmować mądre i trafne decyzje zakupowe. Mądre wydawanie pieniędzy to sposób na życie, który umożliwia racjonalizację budżetu i realizację większych celów, takich jak podróże lub rozwijanie pasji dzięki funduszom zaoszczędzonym na tańszych zakupach na co dzień.
Smart shopping to nurt, którego genezy należy doszukiwać się w Stanach Zjednoczonych, których mieszkańcy coraz rzadziej są skłonni do nieprzemyślanych zakupów, a coraz częściej chcą wydawać pieniądze mądrze i racjonalnie, nawet jeżeli co miesiąc dysponują sporym budżetem. Tak samo szybko jak smart shopping, do którego przyznaje się około 89 % Polaków, rozwija się sektor mobile. W raporcie Qpony.pl można znaleźć badania pokazujące, że około 50% osób reprezentujących tę grupę korzysta ze smartfonów do szukania okazji i kupowania przez Internet. Te badania oraz case studies zaprezentowane w raporcie Qpony.pl stanowią ciekawą wiedzę dla osób zajmujących się marketingiem mobilnym, dla których świadomi konsumenci, biegle posługujący się Internetem i urządzeniami mobilnymi, stanowią główną grupę docelową.
Artykuł partnera serwisu