Urząd Ochrony Konkurenci i Konsumentów wciąż aktywnie walczy z przypadkami łamania przepisów dotyczących oznaczania treści reklamowych w Internecie. Tym razem prezes urzędu stawia poważne zarzuty ogromnym wydawcom internetowym, czyli Wirtualna polska Media oraz Ringier Axel Springer Polska (właściciel m.in. Onetu). Po szczegóły zapraszamy do naszego artykułu.
Czym wydawcy podpadli UOKiK?
Zdaniem prezesa UOKiK, wydawcy naruszyli przepisy poprzez niepoprawne oznaczanie treści tworzonych i publikowanych w porozumieniu z reklamodawcami. Chodzi o oznaczenia typu „prezentacja partnera” czy „partner materiału”, które mogły sugerować czytelnikom (zdaniem UOKiK), że reklamodawca występował w roli eksperta merytorycznego (czy znalazł się czytelnik, który tak pomyślał?:). Tymczasem artykuły służyły wyłącznie prezentacji oferty, czyli zwykłej reklamie.
Jeśli zarzuty UOKiK się potwierdzą, to na wydawców mogą zostać nałożone kary finansowe w wysokości do 10 proc. obrotu. Zarówno RASP, jak i Wirtualna Polska Media, nie chcą szeroko komentować tych doniesień. Deklarują jedynie, że ich standardy oznaczania treści reklamowych są zgodne z wytycznymi, a nawet je przewyższają.