Po 18 latach polska stolica zmienia swoje oficjalne logo wykorzystywane w działaniach promocyjnych. Stary logotyp przestał pasować do wizerunku kreowanego przez Warszawę. Nowy jest klasyczny, poważny, bazujący na herbie miasta, ale wzbogacony o pewien ciekawy element.
Dlaczego Warszawa zmieniła logo?
Jak tłumaczą urzędnicy, dotychczasowe logo – kolorowe i radosne – nie wpisuje się w aktualną komunikację miasta. Warszawa jest zaangażowana w dyskusję o trudnych sprawach, takich jak kryzys uchodźczy czy kwestie ochrony praw osób LGBT, z czym stary logotyp, budzący pozytywne skojarzenia, delikatnie się kłócił. W dodatku logo powstało 18 lat temu i przestało odpowiadać na współczesne wymagania odnośnie do zasad projektowania znaków graficznych.
Nowe logo jest o wiele poważniejsze, wyraźnie nawiązując do herbu Warszawy. Jak zdradzili twórcy znaku, profil syrenki to jednocześnie profil polskiej noblistki, Marii Skłodowskiej-Curie.
Projekt nowego znaku stolicy przygotowała jedna z warszawskich agencji reklamowych. Koszt wyniósł 150 tys. zł. Logo będzie sukcesywnie dodawane do materiałów promocyjnych i oficjalnych dokumentów miejskich. Jednocześnie władze Warszawy zapowiedziały, że nośniki, na których widnieje stary znak, będą użytkowane tak długo, aż nie ulegną degradacji (np. namioty promocyjne).