Warszawa ma nowe logo

Marek Szydełko
24.01.2023

Po 18 latach polska stolica zmienia swoje oficjalne logo wykorzystywane w działaniach promocyjnych. Stary logotyp przestał pasować do wizerunku kreowanego przez Warszawę. Nowy jest klasyczny, poważny, bazujący na herbie miasta, ale wzbogacony o pewien ciekawy element.

Dlaczego Warszawa zmieniła logo?

Jak tłumaczą urzędnicy, dotychczasowe logo – kolorowe i radosne – nie wpisuje się w aktualną komunikację miasta. Warszawa jest zaangażowana w dyskusję o trudnych sprawach, takich jak kryzys uchodźczy czy kwestie ochrony praw osób LGBT, z czym stary logotyp, budzący pozytywne skojarzenia, delikatnie się kłócił. W dodatku logo powstało 18 lat temu i przestało odpowiadać na współczesne wymagania odnośnie do zasad projektowania znaków graficznych.

Nowe logo jest o wiele poważniejsze, wyraźnie nawiązując do herbu Warszawy. Jak zdradzili twórcy znaku, profil syrenki to jednocześnie profil polskiej noblistki, Marii Skłodowskiej-Curie. 

Projekt nowego znaku stolicy przygotowała jedna z warszawskich agencji reklamowych. Koszt wyniósł 150 tys. zł. Logo będzie sukcesywnie dodawane do materiałów promocyjnych i oficjalnych dokumentów miejskich. Jednocześnie władze Warszawy zapowiedziały, że nośniki, na których widnieje stary znak, będą użytkowane tak długo, aż nie ulegną degradacji (np. namioty promocyjne).

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.