Wciąż dobre perspektywy przed rynkiem reklamy cyfrowej

Maciej Piwowski
22.04.2022

Reklama online już jakiś czas temu została liderem pod względem kapitalizacji, czyli skali inwestycji po stronie reklamujących się firm, wyprzedzając wieloletniego hegemona tego segmentu – reklamę telewizyjną. Wiele wskazuje na to, że czekają nas trudniejsze czasy w gospodarce, co może się przełożyć na ograniczenie działań marketingowych firm. Agencja dentsu prognozuje jednak, że reklama cyfrowa nadal będzie się rozwijać i rosnąć w szybkim tempie, zwłaszcza w naszym regionie.

2022 rok będzie dobry dla reklamy, szczególnie internetowej

Motorem napędowym rynku reklamowego są w tym roku Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, które powinny przyczynić się do wzrostu wydatków na reklamę o blisko 9 proc. tylko w pierwszym kwartale. Jeszcze lepiej te prognozy przedstawiają się dla poszczególnych regionów. W 2022 roku wartość rynku reklamowego w USA ma wzrosnąć o 14 proc., natomiast w krajach CEE (Europa Środkowo-Wschodnia, w tym Polska) o ponad 11 proc. 

W regionie CEE wartość rynku reklamowego może w tym roku wzrosnąć do 18,6 miliarda dolarów. Zagrożeniem jest natomiast groźba konfliktu na Ukrainie, który spowodowałby odpływ kapitału z naszego regionu.

Agencja dentsu prognozuje również, że reklama cyfrowa będzie sukcesywnie zwiększać przewagę nad telewizyjną pod względem nakładów reklamowych. W 2022 roku reklama online ma wypracować 55,5 proc. udziału w globalnym torcie, a w 2024 roku będzie to już blisko 60 proc. W odwrotnym kierunku zmierza natomiast reklama telewizyjna – wydatki na nią w 2022 roku pochłoną 28,3 proc. globalnych budżetów reklamowych, by za dwa lata spaść do niecałych 25 proc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie