Blog salonu wyposażenia wnętrz: o czym pisać?

Piotr Kowalczyk
17.03.2025

Salony wyposażenia wnętrz czy salony meblowe należą do tej grupy przedsiębiorstw, które szczególnie chętnie inwestują w działania content marketingowe. Wydaje się to naturalne: salony powinny przecież inspirować swoich klientów do wprowadzania zmian w domach i mieszkaniach, co napędza sprzedaż materiałów, dekoracji, mebli itd. Content marketing świetnie się do tego nadaje, a już szczególnie blog firmowy.

Wiemy natomiast, że niektóre salony zainteresowane rozpoczęciem takiej kampanii obawiają się problemów z wyszukiwaniem atrakcyjnych tematów. Uspokajamy: akurat w tej branży pomysłów nie powinno zabraknąć. Sprawdź, o czym warto pisać na blogu salonu wyposażenia wnętrz.

Trendy wnętrzarskie

Blog salonu wyposażenia wnętrz powinien być przede wszystkim źródłem inspiracji i nośnikiem informacji na temat aktualnych trendów. Warto zatem regularnie omawiać jakieś nowości, interesujące pomysły designerów, wskazując przy tym produkty z oferty salonu, które pozwolą klientom wprowadzić promowany styl do swojego wnętrza.

Poradniki techniczne

Jak układać panele podłogowe? Czy można łączyć glazurę z panelami laminowanymi? Jak tworzyć atrakcyjne zestawienia kolorystyczne? Jak poprawnie pomalować ścianę? Czym różnią się panele AC4 od AC5? To tylko przykładowe tematy artykułów, jakie mogą i powinny znaleźć się na blogu salonu.

Takie poradniki cieszą się dużą popularnością, dobrze pozycjonują się w Google, dzięki czemu stopniowo zwiększają zasięg bloga i tym samym strony internetowej salonu.

Cykl „X pomysłów na”

To także artykuły inspiracyjne, które jednak bazują na bardzo konkretnych wskazówkach. Pięć pomysłów na łazienkę we stylu glamour. Dziesięć pomysłów na remont wiatrołapu w jeden dzień. Siedem sposobów na odświeżenie sypialni. Osiem rzeczy do 100 zł, które odmienią Twój salon. Przykłady można mnożyć, a wiedz, że takie artykuły są szalenie popularne i mogą zbudować renomę bloga salonu.

Cykl DIY

Na blogu warto również poświęcić trochę miejsca działowi DIY, czyli tworzyć artykuły poradnikowe, w których podpowiadamy, jak samodzielnie osiągnąć pożądany efekt we wnętrzu – na przykład odnowić stare meble czy położyć panele podłogowe.

Prezentacja marek dostępnych w ofercie salonu

Takie artykułu wspierają SEO, ponieważ ułatwiają przemycenie nazw popularnych marek, np. producentów mebli, drzwi, podłóg etc. Warto zatem stworzyć cykl artykułów, w którym po kolei prezentujemy marki dostępne w salonie pod kątem ich historii, oferty, charakterystycznych cech itd.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie