Dlaczego należy zgłaszać poprawki w tekstach jak najszybciej?

Mariusz Siwko
01.03.2025

Poprawki w tekstach opracowanych przez copywritera to nic niezwykłego, a szczególnie na początku współpracy, kiedy obie strony musza się jeszcze „dotrzeć”. Żaden profesjonalista nie obrazi się na to, że klient zwraca mu uwagę na drobne błędy czy niepożądane konstrukcje stylistyczne – to zupełnie normalne. Klienci muszą natomiast pamiętać, aby wprowadzać poprawki i akceptować teksty możliwie jak najszybciej, najlepiej w ciągu 1-2 dni od ich otrzymania. Dlaczego to takie ważne? Wyjaśniamy.

Copywriter wciąż pamięta, o czym właściwie pisał

Wczesne zgłoszenie poprawek daje szansę na to, że copywriter wprowadzi je od ręki. Jest to dla niego najwygodniejsza opcja, ponieważ ma jeszcze świeżo w pamięci tematykę zamówienia i nie musi poświęcać czasu na ponowne wdrażanie się w projekt. Jeśli więc klientowi zależy na tym, aby poprawione artykuły zostały jak najszybciej opublikowane, to nie powinien ociągać się z akceptacją tekstów.

Dostęp do źródeł

Im dłużej zwlekamy z poprawkami, tym większe ryzyko, że copywriter usunie źródła, z których korzystał, a to oczywiście spowoduje opóźnienie w publikacji. Copywriterzy, zwłaszcza ci rozchwytywani, zwykle pozbywają się źródeł po maksymalnie kilkunastu dniach od napisania tekstów, aby zachować porządek i uniknąć pomyłek.

Uniknięcie dodatkowych kosztów

Może się zdarzyć, że jeśli klient zgłosi poprawki w tekstach np. po miesiącu od ich otrzymania, to będzie musiał ponieść dodatkową opłatę. Za co? Już to wyjaśniliśmy: za czas copywritera, który musi ponownie przeanalizować zamówienie, odszukać źródła, a to wszystko jest mocno angażujące. Zwykle darmowe poprawki są wprowadzane w okresie do 7-14 dni od przesłania teksów.

Wyeliminowanie błędów, zanim pojawią się w kolejnych tekstach

Jeśli współpraca z copywriterem na charakter ciągły, to tym bardziej warto szybko odsyłać poprawione teksty, aby te same błędy nie zostały powielone w kolejnych. Zaoszczędzi to wszystkim mnóstwo pracy i niepotrzebnych nerwów.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie