Event otwarcia to uroczysta impreza, która towarzyszy uruchomieniu jakiejś ważnej inwestycji. Firmy najczęściej organizują takie wydarzenia z okazji otwarcia nowego zakładu, linii produkcyjnej czy całej siedziby. Jeśli Ty także powoli się do tego szykujesz, nie powinieneś rezygnować z eventu otwarcia. Sprawdź, jakie korzyści przyniesie to Twojej marce.
Zainteresowanie mediów
Media, zwłaszcza lokalne, bardzo lubią eventy otwarcia. Powodów jest kilka. Po pierwsze: to zawsze fajna okazja dla reportera, aby zjeść coś dobrego. Po drugie: na takich eventach bywa wiele ważnych osobistości, z którymi można przy okazji porozmawiać na różne inne tematy. Wreszcie po trzecie: eventy otwarcia często mają związek z inwestycją, która ma znaczenie dla lokalnej społeczności, np. zapewni dodatkowe miejsca pracy czy zwiększy konkurencyjność regionu.
Organizując event otwarcia i zapraszając na niego lokalne media można więc niemal pewność, że redakcje wyślą swoich reporterów, a choćby krótkie wzmianki w prasie, radiu czy na portalach zapewnią marce dodatkową, zupełnie darmową reklamę.
Obecność ważnych oficjeli
Eventy otwarcia lubią nie tylko media, ale też samorządowcy czy lokalni politycy. Na takich wydarzeniach „wypada bywać”, dlatego zawsze istnieje duża szansa, że event zgromadzi w jednym miejscu ludzi powszechnie znanych. Jakie to ma znaczenie? Chodzi głównie o to, że marka automatycznie zyskuje na tym pod względem wizerunkowym.
Możliwość ogrzania się w blasku oficjeli jest dużym atutem, który warto wykorzystać – ale nie można przy tym zapomnieć, że event, na który zapraszamy ważne osobistości, wymaga perfekcyjnej organizacji.
Pokazanie siły marki
Nie każda firma może sobie pozwolić – głównie pod względem finansowym – na zorganizowanie eventu otwarcia. Te, które mają taką możliwość, natychmiast komunikują klientom, partnerom oraz konkurencji: patrzcie, jacy jesteśmy silni. Ponadto standardowym elementem eventu otwarcia jest zaproszenie gości do zwiedzenia terenu nowej inwestycji, co samo w sobie stwarza możliwość zaprezentowania potencjału firmy.
Dobra okazja do pozyskania nowych kontaktów
Event otwarcia można również traktować w kategorii bardzo ciekawego spotkania networkingowego. Z pewnością pojawią się na nim przedstawiciele konkurencyjnych firm oraz potencjalnych klientów firmy, z którymi można zamienić kilka słów, wymienić się wizytówkami i wykorzystać fakt, że event zrobił na nich duże, pozytywne wrażenie.