Jak wypromować event firmowy? Najlepsze sposoby online i offline

Marek Szydełko
08.02.2020

Samo zorganizowanie eventu biznesowego nie daje jeszcze gwarancji na to, że impreza przełoży się na np. zwiększenie rozpoznawalności marki przedsiębiorstwa. Wiele zależy tutaj zarówno od frekwencji, pozycji zaproszonych gości oraz oczywiście od skali rozgłosu, jaki będzie towarzyszyć wydarzeniu. Dlatego tak ważna jest zorganizowana i skuteczna promocja eventu firmowego. Do dyspozycji mamy tutaj wiele narzędzi, nie tylko internetowych. My wymieniamy te zdecydowanie najskuteczniejsze.

Media

Nie ma lepszego „adresu”, pod jaki warto się zgłosić z myślą o promocji eventu biznesowego. Media oczywiście nie zawsze chcą się angażować w nagłaśnianie imprez stricte komercyjnych, ale można je do tego skutecznie przekonać. Wystarczy, aby eventowi towarzyszyło cokolwiek, co może mieć znaczenie dla np. lokalnej społeczności. Jeśli przykładowo impreza ma związek z uroczystym otwarciem nowego zakładu pracy, to lokalne media zawsze będą chciały o tym poinformować.

Media społecznościowe

Są dziś standardowym elementem event marketingu i masowo wykorzystuje się je w strategii promocji wydarzenia. Podstawą jest oczywiście – pisząc językiem branżowym – „grzanie tematu” na profilach marki odpowiedzialnej za organizację imprezy. Dodatkowo warto założyć osobną stronę np. na Facebooku, która będzie poświęcona wyłącznie temu wydarzeniu. Można tutaj sięgnąć również po płatną promocję.

Newsletter

Jeśli firma dysponuje dużą bazą mailingową, to zdecydowanie zalecamy wykorzystanie jej w ramach promocji eventu biznesowego. Dobrze napisany i zaplanowany newsletter znacząco zwiększa szansę na to, że zaproszeni goście nie zapomną o dacie imprezy, a wręcz nie będą mogli się jej doczekać. Warto tutaj stopniować napięcie i np. w każdej wiadomości zapowiadać nową atrakcję, która będzie elementem eventu.

Strona internetowa

Bardzo dobrym pomysłem na promocję wydarzenia jest stworzenie dla niego dedykowanej strony www. Znajdą się na niej wszystkie kluczowe informacje o evencie, formularz zapisu, ewentualnie moduł zakupu biletów online. Osobna strona znacząco podnosi prestiż wydarzenia i gwarantuje skuteczniejszą promocję niż np. tylko krótka wzmianka na firmowej witrynie internetowej. Taka strona pełni funkcję landing page, na którą odsyłamy z innych kanałów promocji eventu, np. social mediów czy newslettera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie