Najpopularniejsze rodzaje eventów biznesowych

Marek Szydełko
08.02.2020

Eventy mają bardzo szerokie zastosowanie w biznesie. Mogą służyć za narzędzie marketingowe, wizerunkowe, sprzedażowe, ale też rekrutacyjne czy motywacyjne. Sprawdza się to również w przypadku stosunkowo małych firm, które coraz chętniej inwestują w różnego rodzaju wydarzenia, chcąc osiągnąć z tego tytułu jedną z wymienionych korzyści (a może nawet kilka z nich). Zanim przejdziesz od pomysłu do realizacji, powinieneś zdecydować się na konkretny rodzaj eventu biznesowego. Te najpopularniejsze opisujemy w naszym artykule.

Wyjazd integracyjny

Wyjazdy integracyjne nie mają w naszym kraju dobrej sławy. Do legendy przeszły opowieści o tym, co się podczas „firmowej integracji” wyprawia. Żony boją się puszczać mężów na takie wyjazdy, mężowie chodzą przez tydzień obrażeni, gdy żony obwieszczają im chęć wybrania się na takie spotkanie. Faktem jest natomiast, że profesjonalnie zorganizowany wyjazd integracyjny wcale nie musi przypominać Sodomy i Gomory. Coraz częściej wyjazdy są łączone z wartościowymi elementami szkoleniowymi, warsztatami motywacyjnymi, ćwiczeniami pracy w zespole.

Spotkanie networkingowe

Networking cieszy się ogromną popularnością w świecie biznesu, ponieważ jest bardzo skonkretyzowanym rodzajem eventu. Wiadomo, kogo można się na nim spodziewać i jaki jest cel spotkania. Chodzi o biznes, a dokładnie o wymianę doświadczeń, wizytówek i uścisków dłoni, co na wysokim szczeblu biznesowym ma ogromne znaczenie.

Konferencja branżowa

Organizacja konferencji branżowej to już „wyższa szkoła jazdy”, dlatego taki event wymaga jednak nadzoru ze strony doświadczonej agencji. Konferencje należą do kategorii imprez, które przede wszystkim podbudowują wizerunek organizatora. Ich fundamentem jest merytoryczny przekaz, nie ma więc tutaj zbyt dużo miejsca na elementy czysto marketingowe. Nie są one natomiast szczególnie potrzebne, jeśli konferencja będzie stać na wysokim poziomie i zwróci uwagę branży na markę, która odpowiadała za jej organizację.

Gala

Uroczyste gale są świetną okazją do tego, by z jednej strony zintegrować się z kluczowymi kontrahentami i zrobić na nich piorunujące wrażenie, a z drugiej pozyskać zupełnie nowych partnerów i zafundować sobie rozgłos w mediach. Galę można zorganizować praktycznie z byle powodu – ważnej rocznicy, zakończenia lub zawarcia kontraktu, otwarcia nowej linii produkcyjnej etc. Gale mają to do siebie, że przyciągają gości na wysokich stanowiskach, nie tylko w biznesie, ale też w polityce czy samorządzie. Nie musimy chyba wyjaśniać, jak cenne dla firmy mogą być tego typu znajomości.

Impreza firmowa

To event o luźnym charakterze, przeznaczony zwykle tylko dla przedstawicieli firmy, ewentualnie jej najbliższych kontrahentów. Celem jest tutaj przede wszystkim zmotywowanie pracowników do jeszcze cięższej pracy, docenienie ich dotychczasowych starań oraz uświetnienie jakiegoś ważnego dla firmy wydarzenia, np. jubileuszu założenia.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie